سه شنبه 16 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاديه اروپا در انتظار پيشنهادات ملموس ايران درباره پرونده اتمی اين کشور

• درحاليکه براساس توافق‌ها اولين دور مذاکرات اتمی ايران و ۱+۵ قرار است هفته آينده در ژنو صورت پذيرد، هنوز هيچ گزارشی از دستور کار اين مذاکرات منتشر نشده است.

راديو بين المللی فرانسه ـ رحمت قاسم بيگلو ـ اين اولين دور مذاکرات با تيم جديد اتمی ايران به رياست محمد جواد ظريف وزير امور خارجه جمهوری اسلامی خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از يک سو محمد جواد ظريف می گويد: پيشنهادات قبلی گروه ۱+۵ به تاريخ پيوسته و تهران در انتظار پيشنهادات تازه ايست، سخنگوی خانم کاترين آشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا امروز اعلام کرد که اين اتحاديه انتظار دارد در مذاکرات ژنو، هفته آينده پانزدهم و شانزدهم ماه اکتبر، با نمايندگان رژيم تهران پيرامون برنامه هسته ای نتايج مشخصی حاصل شود.
سخنگوی خانم آشتون گفت: ما اميدواريم حکومت ايران سرانجام پيشنهادات سازنده و ملموسی را ارائه کند.

اين سخنگو افزود: اکنون واقعاً زمان آن رسيده است که به نتايج ملموسی در اين مذاکرات رسيده شود.

محمد جواد ظريف روز گذشته در تهران با يک مقام عاليرتبه ی سوئيس ديدار و گفت وگو کرد. وزير امور خارجه جمهوری اسلامی در پايان اين ديدار بار ديگر تاکيد کرد غنی سازی اورانيوم حق مسلم ماست، سياست تهديد و تحريم اهداف آنها را تامين نمی کند.

همزمان با اين سخنان گزارش ها در مورد تاثيرات تحريم ها در ايران روز به روز در حال افزايش است.

به گزارش سامانه خبری تابناک -نزديک به محافل حکومتی درايران- درگزارشی نوشت: وزير امور اطلاعات و استراتژی اسرائيل گفته است، رژيم ايران تا ۱۸ ماه آينده به فروپاشی کامل اقتصادی دچار خواهد شد.

به نوشته تابناک اين مقام اسرائيلی گفته است: تحريم ها منجر به آن شده است که حکومت اسلامی به شدت از سيستم مالی بين المللی محروم شود که اين امر تجارت را برای آنها به شدت مشکل ساخته است.

اين مقام اسرائيلی می افزايد: ترکيبی از تهديد نظامی و ديپلماسی همانند سوريه که رژيم اسد را متقاعد به نابودی سلاح های شيميائی اش کرد، در رژيم ايران نيز جوابگو خواهد بود. به گفته وی : سوريه به خوبی اين شعار را نشان داد که هرچه قدر فشار بيشتر باشد شانس ديپلماسی برای موفقيت بيشتر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016