سه شنبه 16 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رای نمایندگان پارلمان اروپا به تغییر قوانین مربوط به عرضه دخانیات

يورونيوز ـ نمایندگان پارلمان اروپا روز سه شنبه به تغییر برخی قوانین مربوط به عرضه سیگار برای جلوگیری از افزایش استعمال دخانیات در میان قشر جوان رای دادند.

اما فعالان حوزه سلامت و بهداشت معتقدند که این تغییرات با پشنهادهایی که در ابتدا مطرح شده بود، فاصله بسیاری دارد.

آنها همچنین پیشنهاد کمیسیون اروپا در مورد محدود شدن فروش سیگارهای الکترونیکی را رد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



کمیسیون اروپا پیش تر سیگارهای الکترونیکی را تهدیدی برای داروهای تولید شده برای ترک سیگار عنوان کرده و خواستار محدودیت فروش آنها در سراسر اروپا شده بود.

همچنین در جلسه روز سه شنبه، ممنوعیت تولید و فروش سیگارهای طعم دار نیز رد شد و فروش سیگارهای باریک که اغلب زنان مشتریان آنها هستند نیز ممنوع نخواهد شد.

همزمان، نمایندگان پارلمان اروپا درباره اینکه میزان هشدارهای بهداشتی درباره مضرات مصرف سیگار به ۷۵ درصد در سطح هر پاکت افزایش یابد، به توافق نرسیدند و اکثریت نمایندگان به افزایش این هشدارها تا ۶۵ درصد رای دادند.

پذیرفته نشدن طرح استفاده از سیگارهای الکترونیکی به عنوان داروهایی برای پیشگیری از مصرف دخانیات می تواند مشکلاتی را برای بریتانیا ایجاد کند. این کشور پیش تر اعلام کرده بود که در نظر دارد از سال ۲۰۱۶ میلادی از سیگارهای الکترونیکی به عنوان دارو برای پیشگیری از مصرف سیگار استفاده کند.

براساس رای پارلمان اروپا فروش پاکت های حاوی ۱۰ عدد سیگار که مورد توجه اغلب جوانان است نیز ممنوع خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016