چهارشنبه 17 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از وضعيت بهداشتی زندان مرکزی بندرعباس

خبرگزاری هرانا - وضعيت بهداشت در زندان بندرعباس بسيار نگران کننده است و بهداری زندان فاقد دارو و وسايل پزشکی است.

يک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "پزشکان و مسئولين بهداری زندان بندرعباس طی ۶ ماه گذشته حقوق خود را دريافت نکرده‌اند. عدم دريافت حقوق کادر پزشکی سبب بروز مشکلاتی در رسيدگی ايشان به وضعيت زندانيان بيمار شده است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه گفت: "پيش‌تر هفته‌ای يکبار دکتر دندانپزشک به زندان مراجعه می‌کرد و فقط اقدام به کشيدن دندان زندانيان می‌کرد، ولی اين امکان نيز مدتی است قطع شده زيرا ديگر دارو و وسايل پزشکی برای کشيدن دندان ندارد."

وی همچنين گفت: "يکی از زندانيان بند امنيتی زندان بندرعباس (بند ارشاد) به نام عبدالرئوف لشتغانی ۲۳ که به اتهام جاسوسی در اين بند بسر می‌برد بدليل عدم وجود دارو از درد بخود می‌پيچد. وی ۴ روز است که درد می‌کشد و دکتر به وی قرض آميتريب‌ترين (قرص خواب) تجويز کرده‌اند تا بر روی دندانی که درد می‌کند بگذارد. پزشک زندان آقای پناهی روز گذشته آمده و گفته خانواده زندانی سر سوزن و داروی بی‌حسی بنام کاربون دندانپزشکی و ليدوکائين تهيه کنند تا هفته آينده دندانش را بکشند."

اين منبع در ادامه گفت: "در زندان بندر عباس بندی وجود دارد به نام بند ۱۰ که بيش از ۴۰۰ زندانی مبتلا به ايدز، سل، هپاتيت و اعتياد در آن نگهداری می‌شوند. اين بند شامل ۲ طبقه است و مسئولين نام آن را بند سلامت گذاشته‌اند. در اين بند هفته‌ای دو تا سه نفر از زندانيان فوت می‌کنند. مسئولين گاهی از اين بند به عنوان تنبيه استفاده می‌کنند و زندانيانی که مورد غضب واقع می‌شوند را به اين بند منتقل می‌کنند. اين بند به حدی آلوده است که زندان‌بان‌ها حتی هنگام اخذ آمار و با وجود ماسک وارد آن نمی‌شوند و بازديد کنندگان نيز هيچ‌گاه از آن ديدن نمی‌کنند و می‌گويند هوای اين بند بيماری زاست. زندانيان بند ۱۰ بايد بصورت مرتب شير مصرف کنند ولی بهداری زندان نه تنها شير به ايشان نمی‌دهد بلکه از تامين داروهای ضروری ايشان هم شانه خالی می‌کند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016