دوشنبه 22 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بشار اسد: برگزاری کنفرانس ژنو ۲ دور از ذهن است

• رئيس جمهوری سوريه با اشاره به دادن جايزه صلح نوبل به سازمان ممنوعيت سلاح‌های شيميايی به مزاح گفت: «اين جايزه بايد به من تعلق می‌گرفت.»

ايلنا ـ «بشار اسد» رئيس‌جمهوری سوريه گفت که اقدامی که روس‌ها انجام می‌دهند، برای دفاع از سوريه يا ملت و نظام و رئيس‌جمهوری اين کشور نيست بلکه آن‌ها از خودشان دفاع می‌کنند.
به گزارش ايلنا به نقل از النشره، اسد گفت که سلاح‌های شيميايی از جمله سلاح‌های بازدارنده به شمار می‌رود که زمان استفاده از آن به پايان رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد که تحول در توان بازدارندگی موشکی سوريه که از‌‌ همان لحظه آغاز جنگ می‌توان از آن استفاده کرد، ضرورت در اختيار داشتن سلاح‌های شيميايی که فقط می‌تواند به عنوان آخرين تير ترکش و زمان استفاده دشمن از سلاح‌های هسته‌ای به کار برده شود را از بين برده است.
رئيس‌جمهوری سوريه تصريح کرد که اين کشور از سال ۱۹۹۷ ميلادی ساخت سلاح‌های شيميايی را متوقف کرده و آنها را با سلاح‌های کلاسيک که در ميدان جنگ سرنوشت‌ساز هستند، جايگزين کرد.
اسد در ادامه گفت که قدرت موشکی ارتش سوريه را به اندازه‌ای بالا برده است که می‌تواند همه فرودگاه‌های اسرائيل را از بين ببرد. رژيم اسرائيل به توان هوايی خود تکيه اساسی دارد.
وی همچنين تاکيد کرد که بی‌ترديد از دست دادن سلاح‌های شيميايی ضرر معنوی و سياسی به شمار می‌رود.
رئيس‌جمهوری سوريه با اشاره به دادن جايزه صلح نوبل به سازمان ممنوعيت سلاح‌های شيميايی به مزاح گفت: «اين جايزه بايد به من تعلق می‌گرفت.»
اسد در مورد کنفرانس بين‌المللی ژنو ۲ برای حل بحران سوريه نيز تاکيد کرد که هر چند زمان برگزاری اين کنفرانس در ماه نوامبر تعيين شده است، اما برگزار شدن آن دور از ذهن به نظر می‌رسد.
وی در ادامه تصريح کرد که گر اين کنفرانس برگزار شود، فقط برای پاسخ مثبت دادن به خواسته روسيه و برای دور کردن شبح جنگ برگزار می‌شود.
رئيس‌جمهوری سوريه علاوه بر آن عنوان کرد که سوريه هيچ مشکلی برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ ندارد و خواسته‌هايش کاملا واضح و روشن بوده و بر دو اصل قرار دارد: صندوق رای و توقف حمايت از تروريست‌ها.
اسد تاکيد کرد که مشکل غرب حمايت از گروه‌هايی برای شرکت در مذاکرات است که چندپاره هستند و هيچ قدرتی در ميدان جنگ ندارند.
وی گروه مسلح «ارتش آزاد» که مورد حمايت غرب و کشورهای حوزه خليج‌فارس است را پايان يافته دانست و گفت که کار ارتش آزاد تمام شده است و عناصر آن يا به گروه‌های تندرو پيوسته‌اند يا به نيروهای دولتی، به طوری که برخی از عناصر ارتش آزاد اکنون در صفوف ارتش سوريه با گروه‌های مسلح می‌جنگند.
رئيس‌جمهوری سوريه تاکيد کرد که از گروه‌هايی که غرب و کشورهای حوزه خليج‌فارس از آنها حمايت می‌کنند، چيزی به جز تروريست‌ها باقی نمانده‌اند که اين‌ها نيز جايی در ژنو ۲ ندارند.
وی با انتقااد از کشورهای عربی گفت که هيچ کدام از مسئولان عربی با دمشق تماس برقرار نکرد و هيچ گونه طرحی برای حل بحران يا برای ميانجی‌گری ارائه نکرد زيرا اعراب هميشه تابع «سرور» غربی‌شان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016