چهارشنبه 24 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت کشور: احزاب منحل شده با عنوان و مرامنامه قبلی نمی‌توانند فعاليت کنند

خبرگزاری تسنيم: سخنگوی وزارت کشور گفت: اگر حکم انحلال حزبی از دو مرجع اداری يا قضايی قطعی شود، آن حزب با مرامنامه و عنوان قبلی نمی‌تواند مجددا تشکيل شود و اعضای آن حزب بايد با مرامنامه و عنوان جديد شروع به فعاليت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



حسينعلی اميری قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنيم با اشاره به رويکرد اين وزارتخانه درباره احزاب، ‌گفت: وزارت کشور، وزارت کشور جمهوری اسلامی ايران است و تمام گروه‌ها و سليقه‌ها و جريانات سياسی که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی فعاليت می‌کنند، از ديد وزارت کشور محترم هستند.

وی افزود: از زمان آغاز به کار دولت تدبير و اميد تا روز گذشته ۱۳ تقاضای تشکيل حزب به وزارت کشور ارسال شده که اين درخواست ها در بخش‌های کارشناسی وزارت کشور در حال بررسی است و بعد از استعلام از مراجع ذی ربط برای تصميم گيری نهايی به کميسيون ماده ۱۰ احزاب ارسال می شود.

قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه آيا درخواستی برای صدور مجوز فعاليت مجدد احزاب منحل شده در دولت های نهم و دهم به وزارت کشور ارسال شده است، اظهار داشت: انحلال احزاب از دو مسير مرجع اداری يا مرجع قضايی انجام می شود؛ اگر حزبی از طريق مراجع اداری منحل شود، اعضای آن حزب می توانند در صورت اعتراض به ديوان عدالت اداری شکايت کنند.

اميری تصريح کرد: اگر حزبی از طريق مرجع قضايی منحل شود، بايد از پروسه دادرسی دادگاه های دادگستری کار خود را دنبال کند و ممکن است کار تا ديوان عالی کشور نيز پيش برود و حتی اگر حکمی خلاف شرع باشد، رئيس قوه قضاييه می تواند نسبت به آن اظهار نظر کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر حکم انحلال حزبی از اين دو مرجع قطعی شود، آن حزب با مرامنامه وعنوان قبلی نمی‌تواند مجددا تشکيل شود و اگر اعضای آن حزب بخواهند مجددا در حزبی فعاليت کنند، بايد با مرامنامه و عنوان جديد شروع به فعاليت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016