دوشنبه 3 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز اميدواری خانه احزاب از فعال‌تر شدن نهادهای سياسی، صنفی و مدنی

ايسنا ـ خانه احزاب با انتشار بيانيه‌ای درباره انتخابات ۲۴ خرداد، ضمن قدردانی از حضور مردم در پای صندوق‌های رای و تبريک به حسن روحانی، ابراز اميدواری کرد که مسير فعاليت نهادهای سياسی، صنفی و مدنی در چارچوب قانون اساسی فراهم شود و زمينه حضور بيشتر مردم در عرصه اجتماعی و تاثيرگذاری در سرنوشت خويش و اصلاح امور بيش از پيش فراهم آيد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، متن اين بيانيه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«بسمه تعالی

حماسه مشارکت کم‌نظير مردم ايران در انتخابات رياست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ خردادماه، بار ديگر عزم و اراده آحاد جامعه برای اصلاح امور و بهبود شاخص‌های زندگی و حرکت به سمت چشم‌اندازهای توسعه همه‌جانبه را به نمايش گذاشت.

بدون ترديد انتخابات اخير در کنار پيام‌ها و نتايج متعددی که به دنبال داشت، تجلی فعاليت و رقابت سالم احزاب و جناح‌های مختلف سياسی نيز بود؛ گروه‌هايی که موفق شدند با حمايت از نامزدهای مطلوب و ارائه برنامه‌های آنان نظر مخاطبان را نسبت به مشارکت در انتخابات و دادن رای به آنان جلب کنند.

امروز اعتماد به جناح‌ها و چهره‌های سرشناس سياسی که از برخی نامزدها حمايت می‌کنند به رويه‌ای معمول و نهادينه شده مبدل گذشته است تا آنجا که مقام معظم رهبری نيز هنگام دادن رای بر اعتماد به برخی فهرست‌ها تصريح کردند.

بديهی است در جامعه‌ای متکثر و برخوردار از سلايق مختلف سياسی و اجتماعی که صدها نفر پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند تنها از طريق احزاب و گروه‌های شناخته شده سياسی می‌توان به معرفی نامزدها و ارايه برنامه‌های آنان پرداخت و مسير انتخاب نامزد اصلح را هموار ساخت.

شورای مرکزی خانه احزاب ايران ضمن اظهار خرسندی از مشارکت چشمگير مردم، اعتماد اکثريت مطلق شرکت‌کنندگان در اين انتخابات به جناب حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحانی و منتخبان شوراهای شهر و روستا را به ايشان تبريک گفته و توفيق آنان در اجرای بدون تنازل قانون اساسی و خدمت به مردم را آرزو می‌کند.

متاسفانه در سال‌های اخير در يک فرآيند سليقه‌ای و بعضاً غيرقانونی و نامتعارف در برابر فعاليت نهادهای صنفی و از جمله خانه احزاب که عالی‌ترين نهاد صنفی تشکل‌های رسمی سياسی است مانع‌تراشی‌های متعددی صورت گرفت که حاکی از بی‌اعتقادی دستگاه‌های اجرايی ذی‌ربط به نقش و کارکرد اينگونه نهادها و به ويژه احزاب در جامعه بود.

خانه احزاب ايران اميدوار است همانگونه که جناب دکتر حسن روحانی در تبليغات انتخاباتی و همچنين در مصاحبه اخير تاکيد کردند مسير فعاليت نهادهای سياسی، صنفی و مدنی در چارچوب قانون اساسی و قوانين مربوطه و اساسنامه‌های متبوع فراهم شده و زمينه حضور بيشتر مردم در عرصه اجتماعی و تاثيرگذاری آنان در سرنوشت خويش و اصلاح امور بيش از پيش فراهم آيد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016