چهارشنبه 24 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دومين روز از مذاکرات ايران و ۱+۵ آغاز شد

ايسنا ـ دومين روز از مذاکرات ايران و ۱+۵ ميان معاونان وزيران خارجه دو طرف در مقر اروپايی سازمان ملل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌يی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) اعزامی به ژنو، دور جديد مذاکرات هسته‌يی ايران و ۱+۵ روز سه‌شنبه (۲۳ مهرماه) آغاز شد.

در روز نخست که با حضور محمدجواد ظريف و کاترين اشتون برگزار شد، ايران پيشنهاد جديد خود را به طرف مقابل ارائه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



هيات‌های ۱+۵ به همراه کاترين اشتون، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا از ساعت ۷ و ۳۰ صبح روز چهارشنبه در مقر اروپايی سازمان ملل با يکديگر درباره پيشنهاد ايران جلسه داشته‌اند.

هيچ يک از هيات‌های ايرانی و ساير کشورهای گروه ۱+۵ به جزييات اين پيشنهاد اشاره‌ای نکردند، ولی اظهارات محتاطانه آن‌ها نشان می‌دهد که پيشرفت‌هايی حاصل شده است و علاوه بر آن، ديدار عباس عراقچی، معاون وزير امور خارجه ايران با وندی شرمن، مذاکره‌کننده اصلی آمريکا، نشان داد که نسبت به ديدارهای قبلی، فضای بهتری بر مذاکرات حاکم است.

سيدعباس عراقچی نيز سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران ايرانی درباره اين که "ديدگاه ۱+۵ نسبت به پيشنهاد ايران تاکنون چه بوده است؟" گفت که هنوز زود است قضاوت کنيم و بگوييم در نزديک شدن ديدگاه‌ها پيشرفت داشته‌ايم يا نه. چهارشنبه بحث‌های آن‌ها را خواهيم شنيد و اگر بين بحث‌های ما و آن‌ها تعادل وجود داشت، می‌توانيم بگوييم که امکان گام برداشتن به جلو وجود دارد.

صبح چهارشنبه در ادامه ديدارهای دو جانبه ايران و ۱+۵، معاونان وزير خارجه ايران با نمايندگان انگليس و فرانسه ديدار کردند.

روز سه‌شنبه نيز ديدارهای جداگانه ميان سيد عباس عراقچی با سرگئی ريابکوف، نماينده روسيه و وندی شرمن، نماينده آمريکا درباره مسايل مربوط به مذاکرات انجام شد.

مذاکرات روز چهارشنبه ابتدا قرار بود ساعت ۹ و ۳۰ به وقت محلی برگزار شود اما به درخواست کشورهای ۱+۵ مذاکرات به ساعت ۱۱ موکول شد و در نهايت مذاکرات با دو ساعت تاخير ساعت ۱۳ به وقت محلی آغاز شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016