جمعه 26 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داوود اغلو: ادعای لو دادن جاسوسان اسرائیل به ایران تبلیغات سیاه است

رادیو فردا: ترکیه روز پنجشنبه ۲۵ مهرماه ادعای روزنامه واشینگتن پست درباره لو دادن حلقه جاسوسان اسرائیل به ایران را تکذیب کرد و آن را «تبلیغات سیاه» خواند.

روزنامه واشینگتن‌ پست در همین روز به قلم دیوید ایگناشز نوشته بود دولت رجب اردوغان هویت نزدیک به ۱۰ نفر از ایرانی‌ها را که با ماموران موساد در خاک ترکیه دیدار داشته‌اند، برای وزارت اطلاعات ایران افشا کرده است.

پس از انتشار این گزارش، احمد داوود اغلو، وزیر خارجه ترکیه، این گزارش را تکذیب کرد و گفت با این گزارش‌ها می‌خواهند «رسالت» دولت ترکیه را بی‌اعتبار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


واشینگتن پست در بخشی دیگر از مطلب خود نوشته است آمریکایی‌ها هرگز مطمئن نشدند که آیا ترکیه این کار را به تلافی حمله اسرائیل به کشتی کمک‌رسانی به غزه انجام داده بود یا اینکه این اقدام تنها بخشی از روند به تیره شدن روابط اسرائیل و ترکیه است.

به نوشته این روزنامه از قرار معلوم اسرائیل بخشی از فعالیت‌های اطلاعاتی خود علیه ایران را در خاک ترکیه انجام می‌داده و سازمان امنیت ترکیه به این موضوع پی برده است.

واشینگتن می‌افزاید آمریکایی‌ها بیشتر این رویداد را در چارچوب «اعتماد بی‌خودی» اسرائیل به ترک‌ها تعریف می‌کردند تا یک عملیات مخفیانه ناشیانه اسرائیلی‌ها.

روزنامه واشینگتن پست به نقل از یک منبع خود نوشته است دلیل آمریکایی‌هایی این بود که موساد پس از ۵۰ سال همکاری با ترکیه، حتی تصور نمی‌کرد که ترکیه عوامل اسرائیل را به یک قدرت متخاصم بفروشد.

این روزنامه به نقش هاکان فیدان(حقان فیضان) رئیس سازمان امنیت ترکیه در این قضیه اشاره کرده و مدعی شده است وی تا پیش از بهار عربی با تهران روابط نزدیکی داشت.

در واکنش به مقاله واشینگتن پست و مقاله دیگری که هفته گذشته وال‌استریت جورنال به نقش فیدان در سوریه پرداخته بود، احمد داوود اغلو، اظهار داشت که زمان انتشار این دو مقاله «اهمیت» دارد.

به گزارش روزنامه حریت وزیر امورخارجه ترکیه گفت: «این ادعاها درباره هاکان فیدان نه‌تنها بی‌پایه است بلکه نمونه‌ای از تبلیغات و پروپاگاندای سیاه است.»

مصطفی وارناک، یکی از مشاوران وزیر خارجه ترکیه، نیز مقاله واشینگتن پست را «غیرمنسجم» خواند و گفته است که مقاله ایگناشز با واقعیت سازمان‌های اطلاعاتی ناهمخوان است.

این مشاور وزیر خارجه ترکیه گفته است که برخی قدرت‌ها در آستانه انتخابات ترکیه علیه دولت و سازمان امنیت آن جنگ روانی به راه انداخته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016