چهارشنبه 27 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نتانیاهو در نیویورک بر توقف کامل برنامه هسته ای ایران پافشاری خواهد کرد

نوشتۀ بیژن برهمندی - رادیو فرانسه

کاخ سفید تایید کرد که باراک اوباما در جریان اجلاس سازمان ملل در نیویورک، روز سی ام سپتامبر با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

به گفته سخنگوی کاخ سفید "جی کارنی"، رهبران دو کشور درباره چند موضوع مختلف گفتگو خواهند کرد که شامل روابط اسرائیل – فلسطین، حوادث سوریه و ایران خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نتانیاهو روز گذشته اعلام کرد که در جریان ملاقات با باراک اوباما موضوع اصلی گفتگوها پرونده هسته ای ایران خواهد بود. او گفت "حدود یک هفته و نیم دیگر در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالیانه سازمان ملل متحد، ابتدا با پرزیدنت اوباما گفتگو خواهم داشت."

در بیانیه دولت اسرائیل از قول نخست وزیر نقل شده است که "من تصمیم دارم که خود را بر موضوع قطع برنامه اتمی ایران متمرکز کنم."

نتانیاهو مایل است ایران به چهار شرط تسلیم شود. قطع کامل غنی سازی اورانیوم، بستن نیروگاه زیرزمینی فردو در نزدیکی قم، خارج کردن کلیه اورانیوم های غنی شده از کشور، و سرانجام توقف ساختن رآکتوری که با پلوتونیوم کار می کند.

آمریکا می خواهد تمایل ایران به مذاکره با غرب را در عمل بیازماید

بیژن برهمندی - رادیو فرانسه، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته اعلام کرد که بنظر می‌رسد پرزیدنت روحانی برای مذاکره با آمریکا آمادگی دارد. او اضافه کرد ما هم آماده‌ایم تا این موضوع را در عمل بیازمائیم.

بعقیده اوباما برای دیپلماسی هنوز فرصت وجود دارد و او امیدوار است که ایرانی‌ها از این فرصت بهره گیرند.

باراک اوباما که با یک تلویزیون اسپانیائی زبان مصاحبه می‌کرد توضیح داد که شواهدی مشاهده کرده است که رئیس جمهوری جدید ایران کسی است که می‌خواهد باب گفتگو با غرب و امریکا را بگشاید. او گفت ما هم در انتظاریم که درباره این عمل داوری کنیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اوباما و همتای ایرانی‌اش حسن روحانی یکشنبه گذشته نامه هائی رد و بدل کردند که به موضوع پرونده هسته‌ای ایران مربوط بود.

هر دو رئیس جمهوری هفته آینده در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد شرکت خواهند کرد. با این حال کاخ سفید می‌گوید که هیچ ملاقات دو جانبه‌ای برای این دو پیش بینی نشده است.

این اظهارامیدواری‌ها بر سر مواضع آشتی جویانه دولت جدید در حالی انجام می‌گیرند که در ایران برخی از شخصیت‌های مهم نظامی و سیاسی نسبت به هر نوع سازش و توافق با غرب و بویزه امریکا هشدار می‌دهند.

امروز سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در سازمان انرژی اتمی با لحن بسیار تندی به کسانی حمله کرد که خیال دارند «واژه نرمش قهرمانانه را از کل سخنان دیروز رهبری جدا کنند و از آن به عنوان تکرار صلح امام حسن یاد کنند.»

سردار نقدی بخشی از سخنان ایت الله خامنه‌ای را در سال ۷۹ نقل کرد که گفته بود «نه آمریکا و نه بزرگ‌تر از آمریکا قادر نیستند حادثه‌ای مثل صلح امام حسن را بر دنیای اسلام تحمیل کنند.»

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کسانی را – البته بدون ذکر نام – متهم کرد که «سوء نیت دارند» و به «خیال‌های واهی دل خوش کرده‌اند.»

امروز همچنین آیت الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی خطاب به دولتمردان و سیاست مداران کشور به آن‌ها هشدار داد که «آنچه در پیغام‌ها ی آمریکائی‌ها به ایران کاملاً روشن و مشخص است این است که باطن حرف‌هایشان چیز دیگری است.» او تاکید کرد که «حیله‌ها و تزویر‌های آمریکا را نباید یادمان برود که در جریان فتنه چگونه از این جریان حمایت کردند و در پس دست‌های مخملی خود با چنگال هائی چدنی و فولادی در صدد مقابله با ملت بر آمدند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016