چهارشنبه 1 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا به نگرانی عربستان درباره سوریه و ایران پاسخ داد

رادیو فرانسه - به دنبال اظهارات منتشر شده از رئیس سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی، مبنی بر این که این کشور قصد دارد به دلیل انفعال آمریکا دربرابر بحران سوریه و همچنین پرونده اتمی ایران، از این کشور فاصله بگیرد، یک مقام دولت آمریکا به این اظهارات واکنش نشان داد و هرگونه تنش در روابط آمریکا با عربستان سعودی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در واشنگتن، ماری هارف سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، در پاسخ به این که آیا عربستان سعودی، دولت آمریکا را از تغییر در سطح روابط سیاسی خود مطلع کرده یا نه، گفت: «تا آنجایی که من می دانم، این پیام از طرف سعودی‌ها به دولت آمریکا ارسال نشده است.»

وی تأکید کرد که روابط و همچنین همکاری آمریکا با عربستان سعودی بسیار محکم است و آمریکا اهمیت زیادی به ابتکارات عربستان در زمینه‌های مشترک می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: ما با عربستان درباره موضوعات مهم، همکاری و اهداف مشترکی را دنبال می کنیم.

وی پایان دادن به بحران سوریه، استقرار یک دولت دموکراتیک در مصر و جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی، را از این موضوعات مشترک میان آمریکا و عربستان عنوان کرد.

خانم هارف اضافه کرد: این موضوع که چگونه به این اهداف برسیم از سوی ما و عربستان سعودی و همچنین متحدان بین المللی‌مان در حال بررسی است.

این مقام وزارت امورخارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که جان کری وزیر امورخارجه آمریکا با همتای سعودی خود دیروز در پاریس به مدت دو ساعت دیدار و گفت وگو کردند؛ دیداری که از سوی سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا «سازنده» توصیف شده است.

وی اضافه کرد که در این دیدار آقای کری از وزیر امورخارجه عربستان خواست تا عضویت خود را در شورای امنیت سازمان ملل متحد بپذیرد.

دیروز روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع مطلع نوشت که شاهزاده بندر بن سلطان آل سعود، رئیس سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی به دیپلمات‌های اروپایی گفته که ریاض قصد دارد همکاری‌هایش را با دولت آمریکا در زمینه مسلح کردن و آموزش شورشیان سوری کاهش دهد.

همچنین این مقام عربستان سعودی درباره عدم پذیرش عضویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی این کشور، گفته که این اقدام پیامی به دولت آمریکا بود نه سازمان ملل.

روز جمعه گذشته، و یک روز پس از آن که عربستان سعودی برای اولین بار به عنوان عضو موقت شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شد، این کشور اعلام کرد که این عضویت را نمی‌پذیرد.

خبرگزاری فرانسه نوشته: عربستان سعودی که حکومت آن سنی مذهب است، همچنین با احتیاط به گرم شدن نسبی روابط آمریکا با ایران که حکومتی شیعی دارد، می‌نگرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016