چهارشنبه 1 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا و حجاب؛ دو عامل اختلاف در نظام

دیگربان - حامیان علی خامنه‌ای نگران افزایش مطالبات مردم از حاکمیت در خصوص رابطه با آمریکا و اقدامات اکبر هاشمی رفسنجانی و خانواده روح‌الله خمینی برای اثبات «انحراف» رهبر کنونی از «آرمان‌های انقلاب» هستند.

پس از آغاز مذاکرات محدود ایران و آمریکا بعد از ۳۴ سال٬ هواداران خامنه‌ای بیم آن دارند که دولت یازدهم و حامیان آن مطالبات مردم در خصوص آغاز رابطه با آمریکا را بالا ببرند.

آنها معتقدند دولت و حامیان آن تلاش می‌کنند با پیوند زدن مشکلات اقتصادی به موضوع تحریم‌ها٬ تنها راه رفع این مشکلات را مذاکره با آمریکا عنوان کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این دسته از محافظه‌کاران تندرو می‌گویند نگران هستند که این مساله منجر به افزایش شکاف‌ها میان مردم و جمهوری اسلامی شود.

روحانیون و نظامیان محافظه‌کار نیز از اکبر هاشمی رفسنجانی و برخی اعضای خانواده روح‌الله خمینی به عنوان «جاده صاف‌کن» رابطه با آمریکا نام می‌برند.

هاشمی به خاطر نقل خاطره‌ای از آقای خمینی مبنی بر موافقت وی با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» با شدید‌ترین حملات و انتقاد‌ها مواجه شده است.

زهرا و نعیمه اشراقی دو تن از نوادگان بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز به خاطر طرح برخی نظرات درباره حجاب و پدر بزرگ خود٬ خشم محافظه‌کاران تندرو را بر انگیخته‌اند.

آنها می‌گویند هاشمی رفسنجانی و خانواده بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌خواهند چهره‌ای از روح‌الله خمینی ارائه دهند که با سیاست‌ها و تصمیم‌های علی خامنه‌ای تفاوت دارد.

موضوع رابطه با آمریکا و حجاب در ایران در حال حاضر دو بحث کانونی است که به جدی‌ترین محور اختلاف هاشمی و خانواده خمینی با خامنه‌ای و حاکمان جمهوری تبدیل شده است.

خانواده خمینی و هاشمی تلاش می‌کنند با استفاده از نام و چهره روح‌الله خمینی سیاست‌های نظام در رابطه با آمریکا و حجاب را تغییر دهند.

روح الله قرهی٬ رئیس حوزه علمیه «امام مهدی» روز سه‌شنبه (۳۰ مهر) به خبرگزاری فارس گفته هدف آنها از طرح چنین مباحثی «ضربه زدن به اصل ولایت مطلقه فقیه است.»

قرهی افزوده «این افراد به دنبال بهانه هستند تا بتوانند ولایت مطلقه فقیه را زیر سؤال برده» و «نفوذ وی در میان مردم را از بین ببرند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016