چهارشنبه 1 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ توفيقی در مورد دليل معرفی نشدنش به عنوان وزير علوم به مجلس

• در پرونده‌های سال ۹۰ در مورد دانشجويان ستاره‌دار رسيدگی شد که بخش اعظم آن‌ها توانستند تحصيلات خود را از سر بگيرند که تعداد آن‌ها حدود ۴۰۰ نفر است.

ايلنا: سر پرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوری دلايل معرفی نشدنش جهت گرفتن رای اعتماد به مجلس را تشريح کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، جعفر توفيقی در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد دليل معرفی نشدنش به عنوان وزير علوم، تحقيقات و فن آوری گفت: معرفی وزرای پيشنهادی از اختيارات رئيس جمهور است و ايشان تشخيص و نظر نهايی را می‌دهند و در ‌‌نهايت به مصلحت نديدند که مرا به عنوان وزير پيشنهادی علوم به مجلس معرفی کنند.

وی در پاسخ به اين سوال که گفته می‌شود اين نظر يکی از مسئولان ارشد نظام بوده است که شما به عنوان وزير معرفی نشويد، گفت: از نظر بنده مصلحت رئيس جمهور است و اطلاع بيشتری در اين زمينه ندارم.

توفيقی درپاسخ به سوال ديگری مبنی براينکه از اين به بعد در کجا مشغول خواهيد شد، افزود: بنده عضو هيئت علمی دانشگاه تربيت مدرس هستم و در آنجا نيز به فعاليتهای خود ادامه خواهم داد.

توفيقی در پاسخ به سوال ديگری که اگر فرجی دانا نتواند از مجلس رای اعتماد بگيرد؛ شما همچنان سرپرست وزارت علوم خواهيد بود، افزود: در اين زمينه بايد به قانون مراجعه کنيد که نظر قانون در اين زمينه چيست؟

سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فن آوری همچنين در مورد انتخاب فرجی دانا به عنوان وزير پيشنهادی علوم، تحقيقات و فن آوری گفت: ايشان يکی از منتخبين کارگروه در ستاد آقای روحانی بود و از سوابق علمی و مديريتی شايسته‌ای دارند و مورد تاييد بنده نيز هستند.

توفيقی به فضای دانشگاه‌ها در طول مدت سرپرستی خود در وزارت علوم اشاره کرد و افزود: فضای شور و نشاط و اميد به دانشگاه در دانشگاه و دانشجويان در درجه اول اهميت داشت و در اين مدت فعاليت‌ها منجر به اين شد که فضای خوش بينی به آينده، اعتماد به کشور، شور و اميد و تحرک به دانشگاه‌ها برگردد که اميدوارم اين روند ادامه پيدا کند.

سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فن آوری در مورد رسيدگی به پرونده‌های دانشجويان ستاره‌دار گفت: در کل پرونده‌های سال ۹۰ به بعد در مورد دانشجويان رسيدگی شد که بخش اعظم آن‌ها توانستند تحصيلات خود را از سر بگيرند که تعداد آن‌ها حدود ۴۰۰ نفر است.

وی تصريح کرد: درمورد پرونده اعضای هيئت علمی نيز همين مقدار درخواست داشتيم که مراحلش پيچيده‌تر است و در دست بررسی هستند. و پرونده‌های قبل از سال ۹۰ نيز مشمول رسيدگی است.

به گفته توفيقی پرونده‌های سال ۹۰ نيز در حال رسيدگی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016