چهارشنبه 1 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسماعيل کوثری: شورای نگهبان بايد عليه "مطهری" اعلام جرم کند!

فرارو ـ يک نماينده اصولگرای مجلس گفت: «به نظر من چون آقای مطهری برای نظام و انقلاب دل نسوزانده است از گفتن اين حرف ها خوشحال می شود؛ وگرنه اگر زحمت و سختی کشيده بود هيچگاه اين حرف ها را نمی زد. کسی که برای چيزی زحمت نکشد خيلی راحت هم آن را بر باد می دهد.»

علی مطهری نماينده اصولگرای مجلس با اعلام اينکه قطعاً شورای نگهبان اجازه شکست اصولگرايان در رقابت‌های سياسی آتی کشور را نمی‌دهد، گفت: اگر انتخابات کاملا آزاد باشد و نامزدهای اصلاح‌طلب رد صلاحيت نشوند و مشارکت بالا باشد، معمولاً اصلاح‌طلب‌ها پيروز ميدان هستند.

مطهری ادامه داد: اصولگرايان معمولا در شرايطی پيروز می‌شوند که کانديداهای موثر اصلاح‌طلب ردصلاحيت شده و به تبع آن مشارکت مردم پايين آيد، در چنين شرايطی اصولگرايان در رقابت‌های سياسی پيروز می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شورای نگهبان بايد عليه آقای مطهری اعلام جرم کند
اسماعيل کوثری عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «به نظر من آقای مطهری در فضا زندگی می کند و قصد ندارد با واقعيت ها زندگی کند و لذا بعضا چنين اظهارنظراتی انجام می دهد.»

وی ادامه داد: «رد صلاحيت افراد به پرونده آنها بستگی دارد و اينکه آقای مطهری چنين اظهارنظری می کند به اين معناست که قصد ندارد قانون را قبول کند و می خواهد فراتر از قانون حرف بزند که البته به نظر من اين حرف ها خريداری ندارد.»

وی خاطرنشان کرد: «حرف آقای مطهری اصلا درست نيست و من آن را قبول ندارم که بخواهم روی آن بحث کنم.»

کوثری در پاسخ به اين سوال که برخی معتقدند اگر افراد ردصلاحيت شده در انتخابات شرکت داده شوند با رای مردم مواجه خواهند شد، گفت: «چه کسی گفته با رای مردم مواجه می شوند؟ به نظر من اين دسته از افراد که خائن و خودفروخته هستند و به بيگانگان وابسته اند هيچگاه با رای مردم مواجه نمی شوند.»

کوثری در پاسخ به اين سوال که آيا در اين صورت بهتر نيست به اينها اجازه داده شود وارد فرايند انتخابات شوند و آنگاه توسط مردم حذف شوند؟، گفت: «خير؛ بهتر نيست. چرا بايد چنين اجازه ای به آنها داده شود؟ پس مسئولينی که وظيفه دارند دراين باره قانون را رعايت کنند چکاره اند؟ پس قانون را برای چی نوشتند؟ مگر عهد دقيانوس است که هرکسی کانديدا شود و آنگاه مردم به آنها رسيدگی کنند؟»

اين نماينده اصولگرای مجلس در پاسخ به اين سوال که آيا اصولگرايان در شرايطی برابر و رقابتی می توانند پيروز ميدان باشند؟، گفت: «بنده می گويم مردم بنا به عملکرد مسئولين و اينکه هرکس بهتر عمل کند، دست به انتخاب می زنند.»

کوثری درباره اين صحبت مطهری که گفته بود "قطعاً شورای نگهبان اجازه شکست اصولگرايان در رقابت‌های سياسی آتی کشور را نمی‌دهد"، گفت: «به نظر من اين صحبت جوک تاريخ است. مگر در دوران اصلاحات، اصلاح طلبان روی کار نيامدند، مگر خاتمی پيروز انتخابات نشد، مگر اکثريت مجلس ششم اصلاح طلب نبودند؟ اگر شورای نگهبان می خواست خيلی راحت می توانست جلوی اينها را بگيرد.»

وی ادامه داد: «به نظر من اين صحبت آقای مطهری تهمت زدن به شورای نگهبان است و اگر ايشان چنين صحبتی کردند شورای نگهبان بايد عليه آقای مطهری اعلام جرم کند و ايشان را دادگاهی کنند.»

وی افزود: «ما تاکنون شاهد بوده ايم که مردم انتخاب کننده بودند و نه شورای نگهبان؛ و مردم هرکس را تشخيص دادند انتخاب کردند.»

کوثری اظهار کرد: «به نظر من چون آقای مطهری برای نظام و انقلاب دل نسوزانده است از گفتن اين حرف ها خوشحال می شود؛ وگرنه اگر زحمت و سختی کشيده بود هيچگاه اين حرف ها را نمی زد. کسی که برای چيزی زحمت نکشد خيلی راحت هم آن را بر باد می دهد.»

اکنون وقت اين حرف ها نيست
اما احمد توکلی نماينده مردم تهران در مجلس در گفتگو با فرارو و درباره صحبت های علی مطهری گفت: «بنده اصلا ورود به اين بحث را مناسب نمی دانم؛ اکنون چه وقت اين حرف ها است؟ تا مجلس آينده دو سال و نيم ديگر وقت است و اکنون وقت اين حرف ها نيست.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر بايد به جای اين صحبت ها که رقابت های جناحی را تقويت می کند از وحدت صحبت کرد تا به اين دولت کمک شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016