جمعه 3 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیدار آمانو و عراقچی در روز دوشنبه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که یک مذاکره‌کننده هسته‌یی ارشد ایران هفته آینده پیش از برگزاری نشست کارشناسان آژانس با همتاهای ایرانی‌اش به منظور از سرگیری تلاش‌ها برای دسترسی به برخی سایت‌ها در ایران با مدیرکل آژانس دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر گزارش داد: مذاکرات بین متخصصان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مذاکره‌کنندگان ایران از حدود یک ماه پیش برنامه‌ریزی شده بود،‌ ولی تصمیم ایران برای فرستادن عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه اعلام شد.

این خبرگزاری گزارش داد که ماموریت عراقچی در وین مشخص نیست، ولی وی نقشی کلیدی در مذاکرات هسته‌یی اخیر با کشورهای عضو گروه 1+5 داشت. این مذاکرات که در ژنو برگزار شد روی محدود کردن برنامه هسته‌یی ایران متمرکز بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دور جدید مذاکرات برای هفت و هشت نوامبر (16 و 17 آبان) برنامه‌ریزی شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایمیلی که برای خبرگزاری آسوشیتدپرس ارسال کرد، اعلام کرد که عراقچی بعدازظهر روز دوشنبه (6 آبان) به مدت یک ساعت با یوکیا آمانو،‌ مدیرکل آژانس دیدار خواهد کرد و دو ساعت بعد مقامات آژانس با مقامات ایرانی دیدار خواهند کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای تحقق درباره برنامه هسته‌یی ایران در تلاش برای دسترسی به سایت پارچین در جنوب شرق تهران است.

آمانو در اوایل سال میلادی جاری در جمع خبرنگاران گفت که نگران تصاویر ماهواره‌یی است که عملیات آسفالت‌سازی، برداشت خاک و "برچیدن احتمالی زیرساخت‌ها" را در این سایت نشان می‌دهد.

ایران تاکید دارد که چنین فعالیت‌هایی بخشی از ساخت و سازهای همیشگی است و ربطی به تلاش‌های احتمالی برای پاک کردن شواهد مربوط به فعالیت‌های پنهانی ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016