دوشنبه 6 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت ۱۸ تن مقابل دادگاهی در آنکارا

يورونيوز ـ در تظاهرات نزدیک به دو هزار تن، روز دوشنبه در برابر دادگاهی در پایتخت ترکیه ۱۸ تن بازداشت شدند. این تظاهرات در آنکارا همزمان با محاکمه احمد شهباز صورت گرفت. وی به عنوان افسر پلیس به قتل یکی از معترضان به دولت متهم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



با اعلام احتمال حضور ویدئویی متهم در دادگاه، خشم تظاهرکنندگان برانگیخته شد. عده ای از آنان به ساختمان دادگاه حمله کرده و این اقدام واکنش یگان ضد شورش را در پی داشت. در پی مقاومت معترضان، پلیس از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کرد.

مادر و برادر اِتِم ساریسولوک که ماه ژوئن در اعتراض خیابانی و به ضرب گلوله کشته شد در برابر دادگاه حضور داشتند. مصطفی، برادر مقتول گفت: «ما توقع نداریم که نتیجه این دادگاه اجرای عدالت باشد. دهم اکتبر و زمانیکه امیدمان را از دست داده ایم، درخواستی را به دادگاه حقوق بشر اروپا ارایه کردیم. ما امید چندانی نداریم.»

در تظاهرات متعددی که سالجاری میلادی علیه دولت اسلامگرای رجب طیب اردوغان برپا شد و به «اعتراض پارک گزی» در استانبول شهرت یافت، شش تن از جمله یک افسر پلیس جان باختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016