چهارشنبه 8 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاریجانی برای وصول طلب ۲۲ میلیارد یورویی ایران از چین وارد پکن شد

دیگربان - علی لاریجانی٬ رئیس مجلس برای وصول طلب ۲۲ میلیارد یورویی جمهوری اسلامی از چین راهی پکن شد.

خبرگزاری مهر روز سه‌شنبه (هفتم آبان) هم‌زمان با ورود لاریجانی به پکن٬ این خبر را اعلام کرده و نوشته که ایران حدود ۲۲ میلیارد یورو مطالبات معوق نفتی و گازی از چین دارد.

محمدباقر نوبخت٬ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حسن روحانی نیز امروز در صحن مجلس از طلب ۲۲ میلیارد یورویی ایران از چین بابت صادرات نفت و محصولات گازی خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری مهر نوشته لاریجانی «همسو با افزایش طلب‌های معوق نفتی ایران از چین، به منظور پیگیری مسائل کلان اقتصادی به این کشور سفر کرده است.»

سایت «بازتاب امروز» برای نخستین‌بار ۲۰ اسفند ماه سال گذشته از وجود قراردادی میان ایران و چین خبر داده بود که براساس آن «درآمد حاصل از فروش نفت ایران در اختیار دولت چین قرار گرفته است.»

این سایت نوشته بود براساس این قرارداد «دولت چین علاوه بر آنکه پول خرید نفت ایران را نزد خود نگه می‌دارد، مدیریت این پول را نیز به عهده دارد و خود این پول را به ارزهای مختلف می‌تواند تبدیل کند.»

به نوشته این سایت جمهوری اسلامی نمی‌تواند از ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌ای که در حال حاضر نزد چین دارد به طور کامل استفاده کند.

از روسیه و چین به عنوان مهم‌ترین متحدان ایران نام برده می‌شود که به ازای دریافت امتیار‌های فراوان از مقام‌های جمهوری اسلامی حاضر به حمایت مشروط از برنامه اتمی تهران شده‌اند.

مسکو و پکن در سال‌های اخیر امتیاز‌های سیاسی و اقتصادی فراوانی از جمهوری اسلامی در برابر آمریکا و غرب گرفته‌اند که از جزئیات بسیاری از آنها اطلاعاتی در دست نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016