چهارشنبه 15 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه‌ اعتراضی نهادهای مدنی کُردستان به کنسولگری ايران در شهر اربيل در رابطه با اعدام های اخير

آژانس کُردپا: انجمن عالی نهادهای جامعه‌ی مدنی کُردستان عراق به نشانه‌ی ابراز همدردی با اعدام زندانيان سياسی کُرد در ايران، نامه‌ی اعتراضی خود را به کنسولگری حکومت اسلامی ارائه کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز چهارشنبه پانزدهم آبان‌ماه، رئيس سازمان جامعه‌ی مدنی به نمايندگی از فراکسيون انجمن عالی نهادهای مدنی کُردستان، نامه‌ای اعتراضی را از طريق کنسولگری ايران در پايتخت اقليم کُردستان به حسن روحانی تقديم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عدنان انور بگ در گفتگويی تلفنی به آژانس کُردپا گفت: " ما به عنوان رؤسای ٢٥ نهاد فعال در حوزه‌ی جامعه‌ی مدنی کُردستان از دفتر کنسولگری ايران در شهر اربيل ديدار بعمل آورديم و نامه‌ی اعتراضی خود را از طريق اين نمايندگی به رئيس جمهور ايران تقديم و مراتب نگرانی و اعتراض خود را نسبت به روند اعدام زندانيان سياسی کُرد در ايران ابراز داشتيم.

در اين ديدار، محمدعلی سبحانی به نمايندگی از کنسولخانه‌ی حکومت اسلامی ايران با معترضان ديدار کرد.

رئيس فراکسيون انجمن عالی نهادهای جامعه‌ی مدنی در ادامه افزود: "سبحانی" در واکنش به اعتراض و نگرانی ما گفت که دولت ايران فردی را به دليل ابراز عقايد سياسی‌اش اعدام نکرده و نخواهد کرد و اعدام‌های اخير به دلايلی همچون خريد و فروش مواد مخدر صورت گرفته است.

عدنان انور بگ همچنين عنوان کرد: ما صريحاً به کنسولگری ايران اعلام کرديم که سه زندانی اعدام شده در چند روز گذشته، فعال سياسی هستند و حکومت ايران بر اساس عادت ديرينه‌ی خود اگر بخواهد کسی را اعدام کند، وی را حتماً متهم به انجام خلافکاری خواهد کرد".

در ١٠ روز گذشته ٣ زندانی سياسی کُرد به نام‌های "حبيب‌الله گلپری‌پور، رضا اسماعيلی، سيرکو معارفی" در زندان‌های اروميه، سلماس و سقز، اعدام شدند.

رئيس فراکسيون انجمن عالی نهادهای جامعه‌ی مدنی، خاطرنشان کرد: همزمان هم در نامه‌ی اعتراضی خود به اين مطلب اشاره کرديم و هم به صورت مستقيم به کنسولگری ايران گفتيم که حسن روحانی در شعارهای تبليغاتی خود وعده‌های بسياری به مردم ايران و به ويژه شهروندان کُرد داده بود، اما با روی کار آمدنش و بر خلاف شعارهای تبليغاتی‌اش موجی از اعدام‌ها در اين کشور و کُردستان آغاز شده است.

"عدنان انوربگ" در پاسخ به اين پرسش که آيا انتظار جواب به اين نامه را داريد؟ گفت: " از آن جهت که کشورهای ديکتاتوری انتقادپذير نبوده و تحمل ابراز عقايد مخالف خود را ندارند، ما تنها به نوشتن اين نامه اکتفا نکرده و از هر روشی جهت ابراز اعتراض خود نسبت به اين وضعيت استفاده و گزارش خود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه خواهيم داد و مطمئن هستيم مؤثر واقع خواهد شد".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016