پنجشنبه 16 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی: پاداش من مدال است نه محکوميت و بازجويی، بايد ۱۰۰درصد تبرئه شوم

خبرگزاری فارس: سعيد مرتضوی پيش از ورود به دادسرا گفت: من بايد در اين دادگاه (پاليزدار) ۱۰۰درصد تبرئه شوم چرا که به وظيفه قانونی خود در پرونده پاليزدار عمل کرده‌ام.

دقايقی پيش دادگاه پاليزدار در دادسرای کارکنان دولت آغاز شد.

سعيد مرتضوی متهم اين پرونده پيش از ورود به دادسرا با حضور در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: «باند پاليزدار بعد از اينکه در دادگاه کيفری استان محکوم شد، عده‌ای از متهمان آن مشغول مجازات شدند و تحمل کيفر می‌کنند».

وی افزود: در اين پرونده از من و سرپرست دادسرای کارکنان دولت و همچنين بازپرس رسيدگی کننده به عنوان اتهام بازداشت غيرقانونی شکايت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرتضوی تصريح کرد: در رابطه با اتهام بازپرس در شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان رسيدگی شد و وی از اتهام بازداشت غيرقانونی تبرئه شد اما به دليل اتهاماتی همچون رفتار نامناسب و خلاف قانون به ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

مرتضوی تأکيد کرد: همچنين معاون من از هر نوع اتهام تبرئه و قرار منع پيگرد برای وی صادر شد.

مرتضوی در خصوص علت حضور خود در دادگاه، گفت: اين گروه از من به دليل بازداشت غير قانونی شکايت کردند و من در اين جلسه حضور پيدا کردم تا پاسخ شکايت آنها را بدهم.

متهم اين پرونده در خصوص روند فعاليت گروه پاليزدار گفت: اين گروه با سوء استفاده از بحث تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضاييه وارد سازمان بازرسی شدند و بسياری از اسناد محرمانه و سری را از اين سازمان خارج کردند و در منزل خود نگهداری کردند.

وی افزود: «حتی چند ماه پس از اتمام تحقيق و تفحص و بعد از مصاحبه‌های زنجيره‌ای پاليزدار حفاظت اطلاعات قوه قضاييه در بازرسی از منازل اين باند يکی از پرونده‌های ربوده شده را پيدا کرد».

وی افزود: اين افراد بسياری از اصول اسناد پرونده را از داخل پرونده ربوده بودند و حتی بسياری از اسنادی را که ارتباطی با تحقيق و تفحص نداشت همچون صورتجلسه‌های دادگاه انقلاب درباره بازجويی از يکی از جاسوسان شوروی نگهداری کرده بودند.

مرتضوی ادامه داد: ما بايد اين افراد را بازداشت می‌کرديم و از آنها تحقيق می‌شد تا پرونده کامل شود به همين جهت من به عنوان دادستان تهران به تکليف قانونی خود عمل کردم و هيچ تخلفی از موازين قانونی وجود نداشت.

وی با اشاره به اينکه بايد ۱۰۰درصد تبرئه شود، گفت: اين گروه در مصاحبه‌های خود با استناد به اسناد غير واقع بيش از ۱۰ نفر از علما و مراجع را به اتهامات سوء استفاده مالی و اقتصادی محکوم کردند که مرحوم عسگراولادی هم جزء کسانی که از سوی اين افراد به فساد اقتصادی محکوم شده بود.

وی افزود: «اين اتهامات خلاف واقع بود چرا که باند پاليزدار به گزارش اوليه سازمان بازرسی استناد کرده بود در صورتی که پس از رسيدگی مشخص شد که موضوع اشتباه است».

مرتضوی خواستار رعايت عدالت شد و گفت: اگر رسيدگی منطبق بر عدل و عدالت باشد بايد به ما مدال پاداش دهند نه اينکه از ما بازجويی و ما را محکوم کنند.

يکی از خبرنگاران گفت که گروه پاليزدار از اين شکايت دارد که شما آنها را باند خطاب می‌کنيد که مرتضوی گفت: « خطاب کردن باند مربوط به من نيست بلکه حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه در گزارش خود از کلمه باند برای اين گروه استفاده کرده ضمن اينکه در قانون مجازات اسلامی هرگاه جرمی از سوی بيش از ۳ نفر رخ دهد برای آن گروه عنوان باند تلقی می‌شود».

خبرنگار فارس پرسيد که اگر اخطار دستور جلب برای شما صادر نمی‌شد بازهم به دادگاه می‌آمديد، مرتضوی پاسخ داد: من هر زمانی که بازپرس حتی تلفنی من را احضار کند حاضر می‌شوم اما دليل عدم حضورم در دو جلسه قبل اين است که به دليل فرا رسيدن ايام عزاداری در يزد به سر می‌بردم.

وی با اشاره به اينکه اگر حکم دادگاه عليه او باشد اعتراض خواهد کرد، گفت: اين حق طبيعی است که در آئين دادرسی حقوقی به متهم داده می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016