شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مأموران نظامی حکومت سه شهروند کُرد را بازداشت کردند

آژانس کُردپا: سرنوشت‌دو شهروند اهل شهرستان اشنويه، پس از آنکه از سوی نيروهای نظامی حکومت اسلامی ايران هدف گلوله قرار گرفتند، نامعلوم است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز پنج‌شنبه، شانزدهم آبان‌ماه دو شهروند کُرد به نام‌های "مکائيل و ادريس دربندی" در اطراف شهر سردشت از سوی نيروهای نظامی ايران هدف شليک مستقيم قرار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به دنبال اين تيراندازی، مأموران حکومتی آنان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می‌کنند که علی‌رغم پيگيری خانواده، ولی هيچ اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نمی‌باشد.

گفته‌می‌شود که اين دو شهروند کُرد اهل روستای "جاشيران" از توابع اشنويه هستند و در داخل خودرو، تنها "به ظن حمل کالای قاچاق" توسط نيروهای نظامی هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

از ديگر سو، شب گذشته يک شهروند ديگر به نام "مراد اسماعيلی" ساکن يکی از محلات شهر مهاباد از سوی نيروهای نظامی حکومت اسلامی ايران بازداشت شده‌است.

به گفته‌ی شاهدان عينی، نيروهای نظامی به بهانه‌ی وجود کالای قاچاق در صدد بوده‌اند منزل مراد اسماعيلی را در محله‌ی پُشت‌تپ تفتيش کنند، اما نامبرده به دليل عدم ارائه‌ی مجوز از ورود مامورين حکومتی و تفتيش منزل ممانعت به عمل می‌آورد.

گفته می‌شود درگيری نظاميان حکومتی با ساکنين اين محله در عصر روز پنج‌شنبه تا ساعت ٣ صبح روز جمعه ادامه داشته و در نهايت "مراد اسماعيلی" توسط اين نيروها بازداشت می‌شود.

تا لحظه‌ی انتشار اين خبر هيچ اطلاعی از سرنوشت وی در دست نيست.

فعالان سياسی بر اين باور هستند که پس از روی کار آمدن "حسن روحانی" تحت فشار قرار‍‌دادن شهروندان توسط نيروهای اطلاعاتی و نظامی حکومت اسلامی ايران روز به روز افزايش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016