شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تظاهرات اعتراضی در سليمانيه، در واکنش به اعدام زندانيان سياسی کُرد در ايران

آژانس کُردپا: اعتصاب چهار روزه‌ی فعالان سياسی و روزنامه‌نگاران در شهر سليمانيه واقع در اقليم کُردستان ـ عراق پايان يافت.

بنابه گزارش رسيده به آژانس خبررسانی کُردپا، عصر روز گذشته همزمان با تظاهرات اعتراضی شهر اربيل، فعالان سياسی و روزنامه‌نگاران کُردستان ايران که در جنوب کُردستان ساکنند به اعتصاب خود در مقابل دفتر نمايندگی پارلمان اقليم کُردستان عراق در شهر سليمانيه پايان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اعتصاب از روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته آغاز شده بود و در اين مدت از سوی بسياری از فعالان سياسی، فرهنگی و روزنامه‌نگاران هر چهار بخش کُردستان مورد حمايت قرار گرفتند.

يکی از برگزارکنندگان مراسم به خبرنگار کُردپا گفت: اعتصاب‌کنندگان شهر سليمانيه با حمل پلاکارد و محکوم کردن اجرای حکم اعدام زندانيان سياسی کُرد، از خيابان "سالم" تا دفتر نمايندگی پارلمان اقليم کُردستان شعار "نه به اعدام" سر دادند.

کوماس شهبازی در ادامه افزود: تظاهرات روز گذشته و اعتصاب فعالان سياسی به ابتکار کمپين "نه به کشتار سياسی در شرق کُردستان" انجام گرفته بود.

اين فعال سياسی درباره‌ی قطعنامه‌ی پايانی روز گذشته در سليمانيه، اظهار داشت: ما با صدور قطعنامه‌ای خطاب به رياست اقليم کُردستان و نخست وزير حکومت اقليم خواستار واکنش به موج اعدام در شرق کُردستان شديم و همزمان از پارلمان کُردستان درخواست گرديد که نسبت به تعيين هیأتی جهت پيگيری اعدام زندانيان سياسی کُرد در ايران اقدام نمايد.

شهبازی در باره‌ی حمايت احزاب و گروه‌های سياسی از اعتصاب چهار روزه‌ی شهر سليمانيه، تبيين کرد: در اين اعتصاب بيش از ١٢ جريان سياسی از بخش‌های مختلف کُردستان از کمپين حمايت نموده و شمار قابل توجهی از نويسندگان، هنرمندان و شهروندان ساکن اقليم کُردستان از اعتصاب‌کنندگان با حضور در جمع متحصنين حمايت بعمل آوردند.

تظاهرات و اعتصاب روز گذشته در سليمانيه همزمان و هنگام با ديگر تظاهرات اعتراضی در اربيل بود که در آن علاوه بر شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه، کنسولگری حکومت اسلامی ايران در پايتخت اقليم کُردستان عراق سنگ‌باران شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016