یکشنبه 19 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض جوانان ترکيه به مخالفت اردوغان با زندگی مختلط دانشجويی

يورونيوز ـ مخالفت رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه با خانه های مجردی دختران و پسران دانشجو در اين کشور به يکی از موضوع های داغ خبری بدل شده و اعتراض جوانان را برانگيخته است.

نخست وزير اسلامگرای ترکيه می گويد که با زندگی مختلط دانشجويان خارج از چارچوب ازدواج شرعی مخالف است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



پليس اجازه ورود به خانه های دانشجويی را ندارد و تاکنون چنين موردی نيز ديده نشده است.

با اين همه صدها تن از دانشجويان روز شنبه در استانبول گردهم آمده و نسبت به اين رويکرد آقای اردوغان واکنش نشان دادند.

يک دختر دانشجو در اين تجمع می گويد: «وقتی که ما در خانه ها دور هم جمع می شويم می توانيم با هم مطالعه کنيم و غذايمان را با هم تقسيم کنيم. می توان زندگی مشترک داشت و می توان در جايی خصوصی تبادل عقيده کرد. يک خانه دانشجويی خصوصی تر است و می توانيد با جان و دل در خدمت دوستانتان باشيد. نمی دانم مردم چه فکری می کنند ولی در جامعه ما که ادعا می شود محافظه کار و اسلامی است، قبول ازدواج شرعی آزاد است ولی آنان فکر می کنند که اين غيراخلاقی است که دوستان با هم در خانه ها حرف بزنند. نمی فهمم و اين طرز تفکر را نمی پذيرم.»

چنگيز آکتار، کارشناس مسايل سياسی در مرکز مطالعات سياسی استانبول می گويد: «من حتی فکر هم نمی کنم که اين مساله به يک قانون بدل شود ولی چيزی که اتفاق می افتد اين است که برخی که می خواهند نقش پليس اخلاق را بازی کنند جوانان و خانواده هايشان را آزار خواهند داد. آنها با پشتوانه سخنان نخست وزير چنين رفتاری را دارند. رفتاری از هم اکنون آغاز شده است.»

برخی از خانواده های سنتی و حامی جناح سکولار نيز ترجيح می دهند فرزندانشان با هم خانه همجنس زندگی دانشجويی را سپری کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016