پنجشنبه 23 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایران گسترش برنامه هسته ای خود را در سه ماه گذشته متوقف کرده است.

آژانس بین المللی انرژی هسته ای در گزارش اخیر خود اعلام کرده که ایران از زمان روی کار آمدن روحانی افزایش ظرفیت غنی سازی اورانیوم را که پیش از آن سریعا در حال گسترش بود متوقف کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه گویا به نقل از رویترز٬‌ این گزارش که به صورت فصلنامه منتشر می شود نشان می دهد که ایران ذخیره اورانیوم غنی شده اش را که توسط غرب و اسرائیل به دقت نظاره می شود به میزان ٪۵ درصد (نسبت به مرداد ماه) افزایش داده و به ۱۹۶ کیلوگرم رسانده است.

این در حالی است که یوکیو آمانو پس از سفر اخیر خود به ایران گفته بود که تغییری در برنامه هسته ای این کشور رخ نداده است.

این میزان هنوز با میزان لازم برای دستیابی به بمب ( ۲۵۰ کیلوگرم)‌ فاصله دارد.ایران همواره ادعای اسرائیل و کشورهای غربی درباره برنامه هسته ای اش را رد کرده و آنرا کاملا صلح آمیز دانسته است.

این اولین گزارش رسمی درباره فعالیت اتمی ایران در دوره روحانی است. مقامات کشورهای غربی به دقت این گزراش را دنبال می کنند.

این گزارش می گوید ایران در سه ماه گذشته تنها ۴ سانترفیوژ نسل اول در نیروگاه نطنز نصب کرده است وتعداد کلی آن را به ۱۵۲۴۰ رسانده است. این در حالی است که در دوره سه ماه آخر دولت قبلی ایران ۱۸۰۰ سانتریفیوژ نصب کرده بود که البته همه آنها کار نمی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016