دوشنبه 27 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"فلاکت" در ايران دو برابر شد

راديو بين المللی فرانسه ـ بر اساس آخرين آمار منتشرشده از ميزان بيکاری در ايران، شاخص "فلاکت" در اين کشور که نشان دهنده سطح رفاه خانوار است به ٥٠٫٥ درصد رسيد.

روزنامه "شرق" چاپ تهران، امروز در گزارشی نوشت: شاخص فلاکت در سال ٨٤ که محمود احمدی‌نژاد زمام اجرايی کشور را به دست گرفت ٢١٫٩ ‌درصد بود که با افزايش ٢٨٫٦ درصدی هم‌اکنون به ٥٠٫٥ درصد رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين شاخص که اولين بار توسط محسن رضايی در مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۸ در رسانه‌های ايران مطرح شد مجموع دو شاخص نرخ بيکاری و تورم است.

همچنين روزنامه شرق، امروز به نقل از يک کارشناس اقتصادی نوشته که در اين دوران که طلايی‌ترين دوران از نظر ميزان درآمدهای حاصل‌شده از نفت برای ايران بوده، افزايش فلاکت قابل توجيه نيست.

به گفته اين کارشناس اقتصادی، صاحبان ثروت در اين سال‌ها بر ثروتشان افزوده شده و فقرا فقيرتر شده‌اند.

همچنين به گفته وی، آنچه در دوسال گذشته در اقتصاد ايران اتفاق افتاده، تورمی سه‌رقمی را رقم زده و آمار تورمی که از سوی مراجع رسمی ايران اعلام می‌شود «به‌طور قطع» دستکاری شده است.

از نظر کارشناس اقتصادی روزنامه شرق، يکی از دلايل متعددی که تورم دو سال گذشته ايران را لجام‌گسيخته کرده، پديده هجوم بانکی و دلاری‌شدن سرمايه‌هاست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016