سه شنبه 28 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مادر عماد بهاور: هنوز اميدوارم به قول‌هايی که برای آزادی زندانيان سياسی داده شد عمل شود

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ مادر عماد بهاور، زندانی سياسی و مسوول شاخه جوانان نهضت آزادی که بعد از انتخابات سال ۸۸ به هفت سال حبس در زندان اوين محکوم است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که از مسوولان قضايی کشور می خواهد که فرزندش را آزاد کنند. طاهره طاهريان به کمپين گفت: «عماد و بقيه زندانيان سياسی که از سال ۸۸ به بعد دستگير شدند بايد آزاد شوند. تمام ماجرای سال ۸۸ که آنها به دليلش بازداشت شدند ديگر تمام شده و مملکت اکنون با مشکلات ديگری مواجه است. همه آنها سه تا چهار سال در زندان هستند و واقعا ديگر بس است. من هنوز اميدوارم قول های که برای آزادی زندانيان سياسی چند ماه پيش داده شد عملی شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مادر عماد بهاور با اشاره به اينکه چند ماه پيش صحبت هايی برای آزادی زندانيان سياسی شد که هنوز عملی نشده است به کمپين گفت: «چند ماه پيش حرف هايی در مورد آزادی زندانيان سياسی مطرح شد و به همين دليل خيلی از زندانيان اميدوار شدند. اما هيچ اتفاقی نيفتاد و همين امر باعث تعضيف روحيه بچه ها در زندان شده است. آنها می گويند ما که داشتيم زندگی مان را می کرديم چرا به ما وعده ای دادند که عملی نمی شود. حتی اگر از اين قول های آزادی هم بگذريم طبق قانون زندانيانی که يک سوم حکم شان را گذارنده اند می توانند از حق آزادی مشروط استقاده کنند و عماد هم يک سوم حکمش را گذارنده است اما ظاهرا اين قانون شامل حال عماد و بقيه نمی شود.»

عماد بهاور در تاريخ ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ دستگير شد و در آذر ماه ۱۳۸۹ از سوی قاضی صلواتی، رييس شعبه پانزده دادگاه انقلاب به اتهامات تبليغ عليه نظام، عضويت در نهضت آزادی و اقدام عليه امنيت ملی به ۱۰ سال حبس تعزيری محکوم شد که پس از اعتراض وکيل اين زندانی، اين حکم از سوی ديوان عالی کشور در مهرماه امسال به هفت سال زندان کاهش پيدا کرد. او اکنون در زندان اوين به سر می برد.

طاهره طاهريان با اشاره به اينکه عماد بهاور در زندان فوق ليسانس جامعه شناسی خود را از دانشگاه پيام نور گرفته است به کمپين گفت: «عماد خودش را در زندان با درس خواندن مشغول کرد و نگذاشت روزهای تلخ زندان روحيه اش را خراب کند. همسرش ارتباط و کمک های لازم را در بيرون برايش می گرفت و مراحل اداری دانشگاه را برايش انجام می داد و ما هم کتاب هايی را که می خواست در اين چهار سال به دستش در زندان رسانديم. خوشبختانه بخش آموزش زندان اوين در اين مورد همکاری خوبی داشت و عماد توانست فوق ليسانسش را بگيرد.»

طاهره طاهريان در اعتراض به اينکه فرزندش در مدت چهار سال حبس فقط يکبار از حق مرخصی استفاده کرده است به کمپين گفت: «عماد فروردين ماه امسال با مبلغ حدود يک ميليارد تومان وثيقه به مدت ۵ روز به مرخصی‌ آمد اما پس از آن در هشت ماه گذشته و عليرغم پيگيری های فراوان ما مرخصی مجددی به او داده نشد. در حاليکه مرخصی جزو حقوق هر زندانی است. پدر بزرگ و مادربزرگ های عماد به شدت حالشان بد است و چشم انتظار عماد هستند. حتی آنها نمی دانند که او در زندان است ما به آنها گفته ايم که او در سفر است. در آخرين باری که به دفتر دادستانی تهران برای پيگيری رفتم مرخصی او رفتم به مسوولی گفتم شما می خواهيد مرخصی را در زمان مرگ نزديکان عماد به او بدهيد؟ »

خانم طاهريان در مورد اينکه پاسخ مسوولان به ندادن مرخصی به عماد چه بوده، گفت: «هميشه می گويند ما استعلام کرديم و جواب نيامده است. واقعا دليلش را نمی دانم و غير از اين جمله ديگری من نشنيده ام.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016