پنجشنبه 30 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک ايرانی به اتهام حمله به سفارت اسرائيل در باکو بازداشت شد

در ادامه سياست ايران هراسی در جمهوری آذربايجان منابع غرب‌گرا در جمهوری آذربايجان به نقل از کانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستی ادعای جديدی عليه يک شهروند ايرانی منتشر کردند.

خبرگزاری فارس: يک ايرانی به اتهام حمله به سفارت رژيم صهيونيستی در باکو بازداشت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در باکو، برخی از منابع خبری جمهوری آذربايجان از جمله گوندم خبر، ورچيال و توران به نقل از کانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستی مدعی شدند که يک شهروند ايران که برای حمله به کارکنان سفارت رژيم اسرائيل در باکو برنامه ريزی کرده بود، بازداشت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين خبر مبهم بدون اشاره به نام اين شهروند و زمان بازداشت وی، به طور مضحکانه ادعا شده است که در جيب شهروند ايرانی بازداشت شده باصطلاح نقشه حمله به سفارت رژيم اسرائيل پيدا شده است، و متعاقب آن نيز ادعا شده اين فرد به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وابسته می‌باشد.

سناريوی تکراری محافل وابسته به صهيونيسم در جمهوی آذربايجان در شرايطی عنوان می شود که اقدام عوامل رژيم صهيونيستی در انفجار تروريستی در مقابل سفارت ايران در لبنان ،بشدت مردم جمهوری آذربايجان را نيز ناراحت کرده است ، و رسانه های صهيونيست گرا در باکو با شگردهای مختلف بدنبال انحراف افکار عمومی از اين موضوع هستند .

جمهوری آذربايجان که در سالهای اخير و خصوصاً پس از برگزاری انتخابات رياست جمهوری ۱۷ مهر و برغم دادن امتيازات فراوان، تحت فشار امريکا و اروپا قرارگرفته است ،اميدوار است با تشديد همراهی با سياست ايران هراسی تل آويو بتواند رضايت غرب را جلب کند.

در اين راستا دو هفته پيش حسن فرجی شهروند بيگناه ايرانی به علت عبور از مقابل سفارت رژيم صهيونيستی و آنچه که نگاه معنادار به سفارت خوانده شد بازداشت و بسياری از رسانه ها نيز از شکنجه وی جهت گرفتن اعتراف به نفع رژيم صهيونيستی خبر دادند.

دو ماه پيش نيز بهرام فيضی ديگر شهروند ايرانی به اتهام برنامه ريزی برای انفجار مقابل سفارت رژيم صهيونيستی به ۱۵ سال حبس محکوم شد حال آنکه هيچ کدام از اتهامات در دادگاه مستقل اثبات نشده اند.

طی سالهای اخير جمهوری آذربايجان با بازداشت شهروندان ايرانی و حتی بازداشت شهروندان خود و متهم کردن آنها به تلاش برای حمله به سفارت رژيم صهيونيستی کوشيده است به پيشبرد سياست ايران هراسی تل آويو کمک نمايد.

دو روز پيش رافايل هارپاز سفير رژيم صهيونيستی با تاکيد بر اينکه جمهوری آذربايجان چهل درصد انرژی مورد نياز رژيم اسرائيل را تامين می‌کند، باکو را متحد واقعی تل آويو در منطقه خواند .

بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ در پی آشکار شدن همکاری باکو با موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای ايران از جمله ديدار جمالی فشی عامل ترور دکتر شهرياری با ماموران موساد در باکو و پناه دادن به يک يهودی با نام مستعار جاويدان که در طرح ريزی ترور دکتر احمدی روشن و عليمحمدی دست دارد، سفير جمهوری آذربايجان در تهران به وزارت خارجه احضار و يادداشت اعتراض وزارت امور خارجه کشورمان تسليم وی شد که خبر آن در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016