یکشنبه 3 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس دقايقی ناآرام شد؛ ابوترابی‌فرد: نظام در مورد بحث‌های مرتبط به مساله هسته‌ای تصميم‌گيری می‌کند

ايسنا ـ نايب رييس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخطار برخی نمايندگان در جلسه علنی صبح امروز(يکشنبه) مجلس در مورد توافق ايران و ۱+۵ در ژنو گفت: بحث‌های مرتبط به موضوع هسته‌يی از مسائل مهم کشور است که نظام درباره آن تصميم‌ اتخاذ می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمد حسن ابوترابی‌فرد که رياست جلسه را برعهده داشت، اظهار کرد: قطعا در اين حوزه نظر مجلس و نمايندگان هميشه مدنظر بوده و خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مسير حرکت ما در طول سال‌های گذشته در دفاع از منافع ملی بوده است و در همين چارچوب حرکت می‌شود. قطعا دغدغه همکاران نماينده که مصالح ملی و منافع نظام بوده هم در همين چارچوب مورد توجه قرار می‌گيرد و ما ترديدی در اين باره نداريم.

ابوالقاسم جراره در همين رابطه با استناد به اصل ۱۲۵ قانون اساسی اظهار کرد: به موجب قانون اساسی اين توافق بايد به تصويب مجلس برسد و شما (رئيس جلسه) پاسخ بدهيد که آيا اين موضوع منطقی است يا نه که نمايندگان در جريان موضوع قرار بگيرند.

بيرانوند در اخطاری مستند به اصل ۶۷ قانون اساسی گفت: به نظر می‌رسد ضروری بود که در اين جلسه به بحث به اين مهمی (توافق هسته‌يی ايران و ۱+۵) می‌پرداختيم. از آقای رئيس جمهور هم سوال می‌کنم که آيا مذاکرات محرمانه‌تان تمام شده است؟

وی اضافه کرد: برخی مواردی که آمريکا‌يی‌ها می‌گويند با تحليل‌ها در داخل و خبرهايی که وزير امور خارجه گفته است، متفاوت است.

در واکنش به طرح مباحث مربوط به توافق هسته‌ای ايران و ۱+۵ در جلسه امروز مجلس و همچنين اظهارات حميد رسايی، درباره لزوم تصويب توافق ايران و ۱+۵ در مجلس، تابش،قسيم عثمانی، کاتب، نديمی و تاجگردون خواستار طرح اظهارات خود درقالب اخطار و تذکر بودند اما ابوترابی‌فرد، که اداره جلسه را برعهده داشت،‌اجازه مطرح شدن اين تذکرات را نداد.

بر همين اساس مجلس دقايقی ناآرام شد و تعداد زيادی از نمايندگان دور صندلی تابش و نديمی تجمع کردند. در اين حين تابش و حسينيان مشغول گفت‌وگو با يکديگر بودند و همين موضوع دقايقی نظم جلسه را برهم زد. مطهری، رسايی و تاجگردون در ادامه در جايگاه هيات رييسه مجلس حضور يافتند و اعتراض خود را به مطرح نشدن تذکرات نمايندگان عنوان کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016