یکشنبه 3 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی تفاوتی صداوسيما به توافق هسته ای

تهران - ايرنا - توافق تيم مذاکره کننده هسته ای با پنج عضو دائم شورای امنيت و آلمان يک بمب خبری بود که صدای آن نه تنها در تمامی خانه های ايرانيان بلکه در سراسر جهان پيچيد .

قريب به اتفاق شبکه های تلويزيونی جهان برنامه های عادی خود را قطع کردند تا خبرهای نيمه شب ژنو را پوشش دهند، چهره های خسته ولی خندان ديپلمات های ايرانی و غربی در اغلب شبکه های دنيا قابل مشاهده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کسانی که گيرنده های ماهواره ای داشتند که به طور مستقيم می توانستند اين برنامه ها را تماشا کنند ، آنها هم که نداشتند از طريق تماس های تلفنی از موضوع مطلع شدند.

شماری از شهروندان تهرانی می گويند وقتی که با هيجان و شادمانی گيرنده های تلويزيونی خود را روشن کردند تا روايت ملی و ايرانی اين رويداد را دريافت کنند ، هيچ نشانه ای از شادی و خوشحالی و يا حتی تصاوير و سخنانی که اهميت موضوع را به مخاطب بنماياند، نديدند.

در شبکه خبر که خبر چندانی نبود، در شبکه های ديگر روايت اما وارونه بود. مجری يک برنامه زنده تلويزيونی در همين ساعات اوليه بامداد بارها گفت: به من چه؟

واکنش مجری برنامه ويتامين ث نسبت به اين توافق ؛ تعجب مخاطبان اين برنامه را بدنبال داشت. مجری جوان برنامه برنامه که هر روز صبح از شبکه ۳ سيمای جمهوری اسلامی پخش می شود ؛ هنگام اعلام خبر توافق هسته ای با جمله ˈ به من چه؟ ˈ سعی کرد واکنشی از روی بی تفاوتی به اين توافق مهم و بزرگ هسته ای داشته باشد!

وی پس از آنکه چندبار جمله ˈ به من چه ؟ˈ را تکرار کرد ،گفت که از طريق پيامک برخی خبرگزاری ها در جريان اين توافق هسته ای قرار گرفته است .

اين جوان قبل از اعلام خبر توافق گفت : ˈ به من چه ؟ البته شما مردم سعی کنيد به من چه خود را کم کنيد . توافقی بين ايران و ... ˈ

وی در عين حال در خلال سخنان خود که گويی خبری بی اهميت را نقل می کند از تيم هسته ای کشورمان قدردانی کرد که پرچم ايران را همچنان در اهتزاز نگه می دارند.

به نظر می رسد در شرايطی که قدرت های بزرگ بر حق مسلم ملت ايران مبنی بر غنی سازی اورانيوم صحه گذاشته و اين توافق مهم بازتاب وسيعی در رسانه های ايران و جهان داشته است ؛ رسانه ملی و برنامه ريزان و صد البته ˈ مجريان ˈ آن نيز بايد همگام با علايق مردم و فضای رسانه ای حرکت کنند و سعی در القای بی تفاوتی در جامعه نسبت به اين رويداد مهم نداشته نباشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016