دوشنبه 4 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشتی‌ها آزاد نشدند، ادامه اعتراضات کارگران پلی‌اکريل

برای ۴ کارگر بازداشتی پلی اکريل اصفهان به اتهام اخلال در نظم، قرار بازداشت ۲ ماهه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، يکی از نمايندگان کارگری پيگير موضوع بازداشت ‌شدگان در کارخانه پلی‌اکريل در اين باره گفت: دادستان مبارکه به خانواده‌های کارگران بازداشتی اعلام کرده است برای اين ۴ کارگر، قرار بازداشت ۲ ماهه صادر شده است.

به گفته اين منبع کارگری، کارگران بازداشتی در حالی به اتهام اخلال در نظم در بازداشت موقت به سر می‌برند که همهٔ تجمعات اعتراضی کارگران پلی اکريل تا به امروز به آرامی برگزار شده و تاکنون خللی در روند توليد اتفاق نيافتاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنطور که يکی از بستگان بازداشت شدگان به ايلنا گفته‌ است، «شماره پرونده قضايی» کارگران بازداشت شده تاکنون به خانواده‌‌های شان اعلام نشده و پيگيری قضايی پرونده آنان بدون وجود شماره پرونده، امکان پذير نيست.

خبرنگار ايلنا در همين رابطه با آقای «باغستانی» دادستان مبارکه تماس گرفت اما وی حاضر به پاسخگويی تلفنی در اين خصوص نشد.

گفتنی است با ادامه دور دوم اعتراضات مدنی کارگران پلی اکريل اصفهان و پافشاری آنان بر تحقق خواسته‌های صنفی شان، «جواد لطفی»، «عباس حقيقی»، «کيومرث رحيمی» و «احمد صابری» بامداد پنج شنبه هفته گذشته (۳۰ آبان ماه) از سوی نهادهای نظارتی بازداشت و به زندان دستگرد در ۱۳ کيلومتری شمال شهر اصفهان منتقل شدند.

ادامه تجمعات اعتراضی

در فضايی که نهادهای دولتی و رسمی از هرگونه پاسخگويی پيرامون اين ۴ کارگر خودداری می‌کنند، شايعه‌ای بين کارگران پلی‌اکريل نقل می‌شود مبنی بر اينکه بازداشت شدگان تا زمان پايان اعتراضات کارگران آزاد نخواهند شد.

يکی از کارگران پلی اکريل روز گذشته در اين باره به ايلنا گفته بود: تاکنون چند بار بطور ضمنی و غير رسمی اين پيام به ما رسانده شده است که بازداشت همکارانمان تا خاتمه اجتماعات اعتراضی ادامه خواهد داشت.

وی تصريح کرده بود: کارگران پلی اکريل اصفهان در خاتمه نوبت کاری (روز گذشته؛ ‌ يکشنبه ۳ آذر ماه) قصد دارند درباره «ادامه» يا «پايان» اجتماعات اعتراضيشان تصميم‌گيری کنند.

يکی از نمايندگان کارگران روز گذشته بابيان اينکه در حال حاضر آزادی کارگران زندانی برای ما از اهميت بيشتری برخوردار است، به ايلنا گفته بود: به همين دليل احتمال دارد که از عصر امروز (ديروز) برگزاری اجتماعات اعتراضی در کارخانه پلی اکريل متوقف شود.

به گفته اين کارگر کارخانه پلی اکريل اصفهان، کارگران تنها از طريق «اجماع عمومی» در اين خصوص تصميم نهايی خواهند گرفت.

با اين همه، ۵۰۰ کارگر پلی اکريل صبح امروز در ادامه دور دوم اعتراضات صنفی خود بار ديگر در محوطه کارخانه اجتماع کردند.

يکی ديگر از نماينده کارگران در اين رابطه گفت: ۵۰۰ کارگر پلی اکريل اصفهان صبح امروز از ساعت ۷ تا ۳۰: ۷ در اعتراض به سياست کوچک سازی کارخانه و تصميم کارفرما مبنی بر جداسازی شرکت‌های زير مجموعه در محوطه کارخانه تجمع کردند.

گفتنی است در جلسه‌ای که يک روز پيش از بازداشت ۴ کارگر پلی اکريل اصفهان (چهارشنبه ۲۹ آبان ماه)، و با حضور بيش از ۷۰۰ کارگر پلی اکريل در مسجد کارخانه برگزار شد؛ يکی از پيشنهاد‌ها، ادامه «روزانه» اعتراضات کارگران بود به گونه‌ای که صبح‌ها پيش از شروع کار از ساعت ۷ تا ۸ و عصر‌ها در خاتمه کار از ساعت ۳ تا ۴ در محوطه کارخانه تجمع کنند.

ظاهرا علی رغم تلاش‌های گسترده‌ای که از سوی مسئولان شهرستان مبارکه برای خاتمه تجمعات اعتراضی صورت گرفته، اعتراضات کارگران متوقف نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016