دوشنبه 4 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافق با ایران ارزش سهام "پژو" و "رنو" را افزایش داد

به دنبال توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، ارزش سهام شرکت‌های خودرو‌سازی "پژو سیتروئن" و "رنو" در بازار بورس پاریس افزایش چشمگیری داشت.

رادیو فرانسه، خبرگزاری AFP از بورس پاریس گزارش داده که ارزش هر سهم شرکت "پژو سیتروئن" با 3.32 درصد افزایش به 10.57 یورو رسید.

همچنین هر سهم "رنو"-، دیگر شرکت خودرو‌سازی فرانسوی، با 1.38 درصد افزایش به 62.32 یورو رسید.

یک کارشناس اقتصادی به خبرگزاری فرانسه گفته که توافق هسته‌ای ایران خبر خوبی برای شرکت‌های خودرو‌سازی به ویژه دو شرکت فرانسوی پژو سیتروئن و رنو است. زیرا این دو شرکت پیش از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، در صنعت خودروسازی ایران جایگاه ویژه‌ای داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شرکت پژو که ازسال ١٩٧٨ در ایران فعالیت داشت، در ماه فوریه 2011 تصمیم گرفت ارسال قطعات ‏خودورو به ایران را متوقف کند و این امر از ماه مارس 2012 عملی شد.

این اقدام شرکت پژو موجب گرانی شدید این نوع خودرو در ایران شد به طوری که ژانویه امسال اعلام شد که خودروی پژو 206 دیگر در نمایندگی‌های فروش ایران‌خودرو موجود نیست و مدل V9 این خودرو در بازار آزاد به قیمت حدود 49 میلیون تومان فروخته می‌‍‌‌شود.

همچنین در سال 2012 شرکت خودروسازی رنو نیز فعالیت‌هایش در ایران را متوقف کرد.

این اقدام موجب شد که رنو با کاهش درآمد مواجه شود، به طوری که 512 میلیون یورو درآمد خالص این شرکت خودروسازی، به دلیل توقف فعالیت هایش در ایران، در شش ماهه نخست امسال از بین رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016