چهارشنبه 6 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرزاده، رييس دانشگاه آزاد: دانشگاه آزاد ۳۷۰۰ ميليارد تومان بدهی دارد

شرق: رييس دانشگاه آزاد گفت: بر اساس گزارش خزانه‌داری دانشگاه آزاد، بيش از‌ سه‌ هزارو۷۰۰ ميليارد تومان بدهی داريم که هنوز تمام آنها نيز سررسيد نشده‌اند.

حميد ميرزاده، رييس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری صبح ديروز خود در واحد علوم و تحقيقات اين دانشگاه با اشاره به چالش‌های دانشگاه آزاد، گفت: کمبود اعتبارات برای تکميل ۱/۷ميليون‌مترمربع فضای عمرانی در دست ساخت يکی از چالش‌های ماست، برای اين منظور هزارو۹۰۰ميلياردتومان اعتبار نياز داريم. وی افزود: بر اساس گزارش خزانه‌دار دانشگاه آزاد بيش از سه‌هزارو۷۰۰ميلياردتومان بدهی داريم که هنوز تمام آنها سررسيد نشده است. ميرزاده ادامه داد: بيشتر واحدهای دانشگاه آزاد زيان‌ده هستند به طوری‌که از ۴۶۲واحد اين دانشگاه ۱۳۵واحد زيان‌ده بوده و در سال گذشته ۷۲ميلياردتومان زيان داشتند.

رييس دانشگاه آزاد اظهار کرد: صورت‌های مالی سال ۹۱ نيز به امضای رياست وقت دانشگاه نرسيده است. وی با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد در دوماه مديريتش در اين دانشگاه، گفت: برای توسعه کيفی دانشگاه آزاد، برنامه‌ريزی کرده‌ايم و اميدواريم زمينه اعتلای اين دانشگاه در سطح بين‌المللی فراهم شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اينکه تکيه اين دانشگاه بر درآمدهای شهريه است و از محل شهريه‌ها بيش از ۹۹درصد درآمدها تامين می‌شود در دهه آينده بايد روی روش‌های جديد توسعه کيفی و تامين درآمدها از روش‌های ديگر برنامه‌ريزی کنيم.

ميرزاده تشکيل شورای اقتصاد دانش‌بنيان اين دانشگاه را نخستين اقدام دوره مديريتی‌ خود برشمرد و گفت: با تشکيل کميته‌ها و مشارکت صاحبنظران راه‌های خوبی را پيدا کرده‌ايم که اميدواريم به‌تدريج اجرايی شود و دانشگاه در يک برنامه چندساله تکيه خود به شهريه‌ها را کاهش دهد. رييس دانشگاه آزاد اظهار کرد: با توجه به اينکه هيات‌های امنای استانی مصوبه شورايعالی انقلاب فرهنگی است به‌دليل تمرکززدايی و مشارکت بيشتر مسوولان استانی، هيات‌های امنای تمام استان‌ها را تشکيل داديم که از ۴۹۲ عضو هيات امنای استانی کمتر از ۵۰عضو باقی‌مانده است.

ميرزاده افزود: همچنين با کمک جاسبی، عضو هيات موسس دانشگاه آزاد، سعی داريم به توسعه کيفی دانشگاه نيز بپردازيم زيرا با توجه به تغييرات رشد جمعيتی جوانان ۱۵تا ۲۴سال تقاضا برای برخی رشته‌‌محل‌ها کاهش يافته است.

رييس دانشگاه آزاد عنوان کرد: با توجه به اينکه تشکيلات گذشته اين دانشگاه پاسخگوی اجرای روش‌های جديد نبود تشکيلات جديدی را تدوين کرديم که در جلسه‌ای که تا دو هفته آينده در هيات امنا تشکيل می‌شود اين تشکيلات را ارايه می‌کنيم تا به کاهش بوروکراسی، چابک‌سازی و تجميع واحدهای خيابان پاسداران منجر شود.

رييس دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر واحدهای خيابان پاسداران در شعاع بيش از ۲/۵کيلومتر پراکنده شده‌اند که بايد تجميع شود.

وی از توجه به تشکل‌های اسلامی، سياسی دانشجويان خبر داد و گفت: برنامه‌های جديدی نيز تعيين شده است تا در چارچوب مصوبات شورايعالی انقلاب فرهنگی از تشکل‌های اسلامی سياسی در بحث‌های کرسی‌های آزادانديشی و ... استفاده کنيم. وی گفت: اشخاص زيادی نيز به اموال و اراضی دانشگاه دست‌اندازی کرده‌اند که اين مسايل نيز حل می‌شود.

بازگشت برخی دانشجويان ستاره‌دار

رييس دانشگاه آزاد در رابطه با بازگشت دانشجويان ستاره‌دار به دانشگاه، گفت: محروميت از تحصيل نياز به حکم قضايی دارد و به دليل اينکه دانشجويان حکمی نداشتند با همکاری مسوولان آنها را به‌صورت مشروط ثبت‌‌نام کرديم و اگر حکم قضايی صادر شود از ادامه تحصيل آنها جلوگيری می‌کنيم.

وی ادامه داد: اين دانشجويان به‌عنوان دانشجوی مشروط ثبت‌نام شدند و می‌توانند ادامه ‌تحصيل دهند. وی در ارتباط با توسعه واحدهای برون‌مرزی دانشگاه آزاد نيز گفت: برای توسعه اين واحدها مصوبه‌ای داريم که بايد اصلاح شود و پس از ارسال به هيات‌امنا در اين مورد تصميم‌گيری می‌کنيم.

ميرزاده افزود: در حال حاضر چهار واحد برون‌مرزی داريم که واحدهای لبنان و آکسفورد فعاليت ندارند و واحد کابل و امارات فعال هستند. رييس دانشگاه آزاد اضافه کرد: بنا داريم در حوزه کشورهای عربی و اسلامی واحدهايی را راه‌اندازی کنيم و يکی از اولويت تاسيس واحدها نيز در کشور عراق است.

رييس دانشگاه آزاد در رابطه با چگونگی ارايه تسهيلات به کارکنان اين دانشگاه شامل اعضای هيات علمی و کارمندان گفت: سعی داريم حقوق اعضای هيات علمی را با دانشگاه‌های دولتی يکسان‌سازی کنيم که اين کار هزارميلياردتومان اعتبار نياز دارد.

وی افزود: نزديک به يک‌ميليون تقاضای تحصيلات تکميلی داريم که دانشگاه‌های دولتی و آزاد ۲۵۰هزارنفر را پاسخگو هستند و بايد از ظرفيت خالی دانشگاه آزاد که به‌دليل تغيير جمعيت در دوره کارشناسی به‌وجود آمده است، برای توسعه تحصيلات تکميلی استفاده کنيم. وی در رابطه با شهريه دانشجويان دانشگاه آزاد نيز گفت: بر اساس مصوبه هيات‌امنای مرکزی امسال سه‌درصد افزايش شهريه داشتيم و اگر واحدی بيش از اين ميزان را دريافت کند، آن وجه به دانشجويان بازگردانده می‌شود.

احتمال فروش زمين‌های پاسداران دانشگاه آزاد

ميرزاده در رابطه با فروش زمين‌های خيابان پاسداران گفت: در خيابان پاسداران ۱۶هزارمترمربع زمين و ساختمان داريم که اگر قرار باشد اين ساختمان‌ها تبديل به احسن شوند با تصميم شورای اقتصاد دانش‌‌بنيان و تصويب هيات‌امنا صورت می‌گيرد.

وی ادامه داد: در دوره قبلی مديريت دانشگاه آزاد نيز فهرست اموال مازاد به هيات‌امنا ارايه شد که حدود ۳۰۰ميلياردتومان بود و اين موضوع نيز در دستور کار هيات‌امنا قرار می‌گيرد. وی از تاسيس معاونت پزشکی در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: با توجه به اين موضوع، توسعه مسايل پزشکی نيز در دانشگاه آزاد در دست اقدام است به‌طوری‌که تجهيز بيمارستان فرهيختگان را در نظر داريم و توسعه تحصيلات تکميلی در حوزه پزشکی نيز مدنظر است.

وی گفت: در دوره گذشته وزارت بهداشت با دانشگاه آزاد همکاری نداشت و به همين دليل در توسعه تحصيلات پزشکی مشکل داشتيم ولی در حال حاضر اين مشکل برطرف شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016