چهارشنبه 6 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت بهداشت خواستار تعطيلی تهران شد

فرارو- رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تعطيلی همه ادارات و مدارس در تمام مقاطع تحصيلی در شهر تهران به دليل آلودگی هوا شد.

کاظم ندافی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براساس اطلاعات روزهای گذشته آلودگی هوای تهران روبه افزايش بوده و تاکنون در اين رابطه سه نامه به استاندار تهران نوشته ايم و خواهان اعمال مواد قانونی جلوگيری از آلودگی هوا شده ايم.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال اين مکاتبات، کميته اضطرار آلودگی هوا ديروز تشکيل و در آن جلسه مصوب شد که همه مدارس در تمام مقاطع و ادارات دولتی تهران تعطيل شوند اما اين مساله از صدا و سيما اعلام نشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمان‌ها و ادارات تعطيل شوند
رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت، گفت: اکنون نيز با توجه به آلودگی هوا نياز است همه فعاليت ها کاهش يابد، سازمان ها و ادرات تعطيل شوند و تا زمانی که شرايط کيفيت هوا عادی نشود، تعطيلات ادامه يابد. آلاينده اصلی هوای تهران، ذرات معلق pm ۲.۵ است که موجب بروز مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی می شود که برای سالخوردگان و خردسالان بسيار مضر است.

وی گفت: يکی از دلايل ايجاد آلودگی هوا، خودروها هستند؛ اجرای طرح زوج و فرد، آلودگی هوا را دو سوم کاهش می دهد؛ تعطيلی ادارات و اجرای طرح زوج و فرد راه حل های آنی و فوری برای کاهش مشکل آلودگی هوا هستند.

ندافی با بيان اينکه طبق پيش بينی های سازمان هواشناسی آلودگی هوای تهران تا شنبه آينده ادامه خواهد يافت، افزود: راه حل برطرف کردن آلودگی هوا، اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا است که متولی آن سازمان حفاظت محيط زيست می باشد. گسترش حمل و نقل عمومی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از ديگر راهکارهای کاهش آلودگی هوا است؛ اکنون ۷۰ هزار خودروی فرسوده در تهران مشخص شده که معادل دو ميليون و يکصد هزار دستگاه خودرو آلودگی ايجاد می کنند و بايد از رده خارج شوند.

رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: اصلاح کيفيت سوخت و استفاده از سوخت يورو چهار و رعايت استانداردهای جهانی در خودروسازی از ديگر راه حل های کاهش آلودگی هوا به شمار می روند.

هوای تهران از مرز هشدار گذشت
گفتنی صبح امروز مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران با اعلام اينکه هوای پايتخت از مرز هشدار عبور کرده است گفت: پيش بينی می شود روند افزايش آلاينده ها در پايتخت ادامه يابد.

در همين راستا در جلسه ای با موضوع کاهش آلودگی هوا که روز گذشته در استانداری تهران تشکيل شد، استاندار تهران اعلام کرد: با توجه به وارونگی هوا به ويژه در شهر تهران که ميزان آلودگی به ۱۷۰ رسيده بود و رسيدن به شاخص آلايندگی ۲۰۰ وضعيت به هشدار می‌رسد ممنوعيت ورزش در مقطع دبيرستان، اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۴ بعدازظهر، ممنوعيت فروش آرم‌های طرح ترافيک روزانه و هفتگی به تصويب رسيد، و همچنين با تعطيلی مهدکودک‌ها و مقطع دبستان غير از دماوند و فيروزکوه، نيز موافق شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016