پنجشنبه 7 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطمينان بخشی باراک اوباما به پادشاه عربستان در مورد برنامه اتمی ايران

راديو بين المللی فرانسه ـ رحمت قاسم بيگلو - پيامدهای امضای توافقنامه شش ماهه ايران و ١+٥ پيرامون حل و فصل پرونده اتمی ايران در محافل بين‌المللی همچنان ادامه دارد.

باراک اوباما- رئيس جمهوری آمريکا، روز چهارشنبه در يک گفت وگوی تلفنی با ملک عبدالله- پادشاه عربستان، درباره توافق‌های صورت گرفته با وی به تبادل نظر پرداخت.

عربستان در گذ شته بارها نگرانی خود را از احتمال دست يابی ايران به تسليحات هسته‌ای اعلام داشته بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش منابع خبری، باراک اوباما در گفت وگوی تلفنی خود با پادشاه عربستان علاوه بر برنامه اتمی ايران آخرين تحولات منطقه را نيز با وی مورد تبادل نظر قرار داده است.

به گزارش شبکه خبری "العربيه"، پادشاه عربستان در اين مکالمه به اوباما گفته است: اين توافقنامه «درصورت وجود حسن نيت» می تواند نخستين گام به سوی حل و فصل جامع مسئله هسته‌ای ايران باشد.

ملک عبدالله همچنين گفته است: «هر راه حلی در اين مورد بايد به حذف تمامی سلاح‌های کشتارجمعی به ويژه سلاح هسته‌ای از خاورميانه و خليج ( فارس) منجرشود».

شورای وزيران عربستان سعودی، روز دوشنبه در اولين واکنش به توافق‌های ژنو اعلام داشته بود که ايران برای جلب اطمينان همسايه‌های عرب ايران بايد ازخود «حسن نيت» نشان دهد.

همزمان با تلاش های رئيس جمهوری آمريکا برای جلب اعتماد متحدين اين کشور در منطقه، وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خليج فارس، روز گذشته ششم آذر، در پايان نشست خود در کويت با انتشار بيانيه ای از توافق‌های ايران و ١+٥ استقبال کردند.

در اين بيانيه از جمله آمده است: «با خشنودی امضای توافقنامه بر سر برنامه اتمی هسته ای ايران را دبنال کرديم. ما از اين توافقنامه خشنود هستيم و اميدواريم که مقدمه ای به منظور دست يابی به راه حلی فراگير برای اين پرونده باشد».

شورای همکاری های خليج فارس، در عين حال از ايران می‌خواهد به طور کامل با آژانس بين المللی انرژی اتمی همکاری نمايد.

بيانيه ابراز اميدواری می کند که انتخابات رياست جمهوری اخير ايران، عاملی باشد برای «آغاز مرحله ای جديد از همکاری ميان شورای همکاری خليج (فارس) و ايران که بر حسن همجواری، عدم دخالت در امور يکديگر و عدم بکارگيری زور يا تهديد به آن استوار باشد».

در دمشق، بشاراسد- رئيس جمهوری سوريه، در يک واکنش به توافق‌های ژنو ضمن ابراز خشنودی از حصول اين توافق‌ها پافشاری ايران در اين مذاکرات را ستود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016