سه شنبه 12 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد روحانی را به مناظره دعوت کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس،‌ محمود احمدی نژاد رئيس جمهور سابق کشورمان در نامه ای حسن روحانی رئيس جمهور را به مناظره دعوت کرد.

احمدی نژاد گزارش ۱۰۰ روزه رئيس جمهور و تقاضای مردم و کارشناسان را دليل دعوت روحانی به مناظره اعلام کرده است.

متن نامه رئيس‌جمهور سابق کشورمان به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب حجت‌الاسلام و المسلمين آقای حسن روحانی

رئيس محترم جمهوری اسلامی ايران

سلام عليکم

با آرزوی موفقيت برای جنابعالی و خدمتگزاران دلسوز در سراسر کشور، با آنکه اينجانب حتی پس از شنيدن گزارش چند روز گذشته شما که بر "پايه" انتساب عناوين غيرمنصفانه و بی‌پايه به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود-به اقتضای مصالح کشور بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بيشمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحبنظران سياسی و اقتصادی، لازم ديدم که از جنابعالی دعوت نمايم تا در فضايی کاملا دوستانه و صميمانه، در مناظره‌ای صريح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی ابهامات را رفع و حقايق ناب را آنطور که هست مورد تصديق و تأکيد قرار دهيم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسير رو به جلوی کشور دريغ نشود.

اينجانب با تأکيد مجدد بر لزوم تحکيم دوستی‌ها و حفظ وحدت و همدلی به ويژه در شرايط کنونی، اين روشنگری را از جهت پاسداشت تلاش‌های گسترده صادقانه و کم‌نظير همکاران و کارکنان دولت در سراسر کشور و نيز قشر وسيعی از فعالان عرصه خدمت در بخش خصوصی وظيفه خود می‌دانم. چرا که بار مسئوليت پيشرفت آتی ايران عزيز عمدتاً و همچنان بر دوش اين عزيزان خواهد بود. بديهی است که جفا بر اين خيل عظيم می‌تواند خسارات جبران‌ناپذيری را متوجه کشور نمايد.

خدا را شاهد می‌گيرم که اين دعوت نه بر اساس يک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکليف دينی و ملی صورت می‌گيرد وگرنه اينجانب و همکارانم در طول هشت سال مسئوليت خود زمانی که در عين تحمل بار سنگين خدمات کم‌سابقه در جای جای ميهن اسلامی، به موازات دشمنی‌های بيگانگان، حجم کم‌نظير ناملايمات و بی‌مهری‌های برخی در داخل را به عشق ملت بزرگ ايران به جان پذيرفتيم، امتحان خود را به نيکی پس داده‌ايم.

همچنين در امر انتخابات اخير رياست جمهوری، در شرايطی که دولت دهم در فقدان نماينده‌ای از خود در رقابت انتخاباتی و مالا پاسخگويی-آماج حجم سنگين و گسترده‌ای از اتهامات و انتقادات ناروا بود-به خوبی و شايستگی به وظيفه شرعی و قانونی خود در صيانت از آرا مردم عمل کرد و با برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم ظرفيت بالای خود را به ظهور رساند. علاوه بر ضرورت حمايت و دفاع از تلاش‌های شبانه‌روزی نيروهای مخلص و سخت کوش کشور در همه حوزه‌ها و قوه‌ها، چيزی که موجب مزيد نگرانی شده اين است که ناديده انگاشتن ظرفيت‌ها و توانمندی‌ها و داشتن برآوردهای ناصحيح و آمارهای نادرست از وضعيت کشور چه بسا به تصميم‌سازی‌های ناصواب در عرصه‌های سياسی و اقتصادی داخلی و بين‌المللی و تضعيف اميد و نشاط ملی بينجامد.

از اين رو با تأکيد مجدد بر اين دعوت به عنوان قطره‌ای از اقيانوس ملت ايران آمادگی دارم که همه توان و تجربه خود را برای تسهيل و پيشبرد امور در خدمت دولت قرار دهم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016