شنبه 16 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سنای آمريکا از نهاد اطلاعاتی درباره ايران و توافق ژنو توضيح خواست

راديو فردا ـ در حالی که کنگره آمريکا همچنان تحريم‌های جديد عليه ايران را در دست بررسی دارد٬ رهبران دموکرات سه کميته سنای آمريکا روز جمعه از مقام‌های اطلاعاتی اين کشور خواستند تا در جلسه‌ای در مورد ميزان همراهی ايران با توافق موقت هسته‌ای توضيح دهند.

به گزارش خبرگزاری رويترز٬ تيم جانسون٬ رئيس کميته بانکی سنا٬ دايان فاينستاين رئيس کميته اطلاعاتی و کارل لوين٬ رئيس کميته خدمات مسلح روز جمعه٬ ۱۵ آذرماه در نامه‌ای به جيمز کلَپِر٬ رئيس نهاد دولتی «اطلاعات ملی»٬ از او خواستند که تا ۲۱ آذرماه در مورد تاثيری که تحريم های تازه عليه ايران بر مذاکرات هسته‌ای خواهد داشت٬ توضيح دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين نامه همچنين از مقام‌های اطلاعاتی خواسته شده است تا از ۳۰ام ژانويه٬ برابر با ۱۱ بهمن‌ماه هر ۴۵ روز با حضور در سنا در مورد ميزان پايبندی ايران به توافق شش ماهه ژنو گزارش دهند.

در همين خصوص جان کری٬ وزير خارجه آمريکا، نيز قرار است ۱۹ آذرماه با حضور در مجلس نمايندگان٬ در مورد توافق هسته‌ای با ايران توضيح دهد.

ايران و شش قدرت جهانی سوم آذرماه در ژنو به توافق هسته‌ای دست يافتند. بر اساس اين توافق موقت در ازای تعليق بخش‌هايی از برنامه هسته‌ای ايران و همکاری بيشتر با آژانس٬ غرب نيز متعهد شده است که تحريم‌ها عليه ايران را سبکتر کند.

اين توافق در حالی صورت گرفته است که کنگره آمريکا همچنان طرح تصويب تحريم‌های بيشتر عليه ايران را کنار نگذاشته است.

با اين‌حال باراک اوباما٬ رئيس جمهور آمريکا و ساير اعضای دولتش از قانون‌گذاران خواسته‌اند تا از اعمال تحريم‌های شديدتر عليه ايران پرهيز کنند.

دولت آمريکا می‌گويد تصويب تحريم‌های بيشتر می‌تواند وجهه بدی از واشينگتن در برابر ايران و ساير کشورهای درگير در مذاکرات هسته‌ای بر جای بگذارد.

از ديگر سو اما شماری از قانون‌گذاران مخالف سبک‌ کردن تحريم‌ها عليه ايران هستند و معتقدند که اين تحريم‌ها بود که ايران را به پای ميز مذاکره آورد و تحريم‌های بيشتر می‌تواند ايران را برای محدود کردن برنامه‌ هسته‌ای‌اش تحت فشار قرار دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016