دوشنبه 18 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی از افشاء نام نمايندگان دريافت کننده هديه خودداری کرد

عضو کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده پرداخت کارت های هديه ميليونی تامين اجتماعی به برخی از مسئولان و نمايندگان مجلس و افشا نشدن نام نمايندگان مجلس گفت: مرتضوی نام اين افراد را در اختيار دارد اما از افشاء اين نام ها خودداری کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اميرحسين قاضی زاده عصر يکشنبه در جمع دانشجويان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد در مشهد با اشاره به ماجرای هديه های ميليونی تامين اجتماعی به برخی از افراد از جمله چند تن از نمايندگان مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: بنده خودم هم در يکی از کميسيون هايی تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعی بودم اما در مسئله پرونده هديه ها، آقای محجوب مسئوليت داشتند.

عضو کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بنده از محجوب پرسيدم کدام نمايندگان کارت هديه دريافت کرده بودند که محجوب گفت ما به يک ليست با ۳۷ کد دست يافته ايم اما وقتی به مرتضوی مراجعه کرده ايم و از وی پرسيده ايم نام اين نماينده های که با کد مشخص شده اند چيست؟ او گفت در صورتی که قول بدهيد نام ها را افشا نکنيد آنها را به شما خواهم داد و ما هم چنين قولی نداديم و مرتضوی هم از دادن نام نمايندگان مورد نظرمان خودداری کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه اظهار داشت: کاری که استعمار انجام می دهد اين است که می آيد کشورتان را می گيرد، دانشمندان هسته ای تان را ترور می کند، ثروت کشورتان را غارت می کنند و پس از اينکه قدرت گرفت می گويد برای اينکه به شما آزادی بدهم چه چيزی به من می دهيد.

عضو کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: نوع رابطه ای که اين استعمارگران در ۴۰۰ سال گذشته داشته اند غير از کشيدن خون ملت ها نبوده است و اين درست بر خلاف نوع رفتار و منش اسلامی است.

قاضی زاده اظهار داشت: در نظام فکری اسلامی انسان حق نيست و حق خداوند يگانه است چون انسان محدوديت های زيادی از جمله محدوديت در زمان مکان و بسياری محدوديت های ديگر دارد.

وی افزود: ميدان ديپلماسی که امروز در دنيا طراحی شده براساس بده و بستان هايی است که اين در چارچوب اسلامی نمی گنجد و برای همين است که رهبر معظم انقلاب می فرمايند "من ديپلمات نيستم من يک انقلابی هستم".

عضو کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بيان کرد: البته حوزه ديپلماسی برای يک کشور مورد نياز است اما آن کشور که شعارش استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است بايد معنی استقلال و آزادی را بنداند و حکومت جمهوری اسلامی را هم بشناسد.

قاضی زاده افزود: ملت ايران تنها خواسته ای که دارد پيشرفت علمی و استفاده از انرژی هسته ای است و در اين حق هم که تفاوتی بين ملت ها نيست و ما می خواهيم به اين حق خودمان دست يابيم از ديگران خواستيم به ما کمک کنند که آنها از اين کار امتناع کردند وقتی هم که خواستيم خودمان بسازيم مانع تراشی هايشان شروع شد.

فکر نکنيم چون انقلاب کرديم اجازه استفاده از فن آوری هسته ای را نمی دهند

وی اظهار کرد: نبايد فکر کنيم آمريکايی ها چون ما انقلاب کرده ايم اجازه نمی دهند ما به انرژی هسته ای دست يابيم اين فکر اشتباهی است در حال حاضر که ۵۰ سال از هسته ای شدن کشورهای بزرگ غربی می گذرد آنها اجازه هسته ای شدن به بسياری از کشورها را نمی دهند چون آنها اصولا به هيچ کشوری اجازه داشتن انرژی هسته ای را نمی دهند تا اين انرژی در دست خودشان باشد.

عضو کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: آنها می گويند ما هر کشوری را عنصر نامطلوب بدانيم حق ندارد به اين فن آوری دست يابد و هر کشوری را هم که ما دوست داشته باشيم می توان به هر ميزان و شکلی که می خواهد از اين انرژی برای خودش فراهم کند.

قاضی زاده افزود: غربی ها می گويند اگر بر خلاف حرف ما کاری انجام دهيد تحريمتان می کنيم جلوی تجارت آزاد که حق شما است را می گيريم و بعد می گوييم حالا بياييد بر سر چيزهايی که حقتان بوده مذاکره کنيم تا اگر دوست داشتيم حقتان را به شما بدهيم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: در حال حاضر در کشورمان دو نيت برای مذاکرات هسته ای وجود دارد که در يک طرف عده ای چارچوب اصلی کشور را قبول دارند اما عملگرا هستند و نگاه دومی نيز وجود دارد که اين نگاه يک نگاه بلندمدت و روشنگر است که با توجه به اهدافش به دنبال ارتقاء سطح جامعه است.

قاضی زاده با اشاره به فراخوانده شدن محمود احمدی نژاد رئيس جمهور سابق به دادگاه اظهار کرد: بردن احمدی نژاد به پای ميز محاکمه مورد تاييد من است و اين از اين نظر کار خوبی محسوب می شود که مديران امروزی می فهمند که اگر غيرقانونی انجام دهند مورد محاکمه قرار خواهند گرفت و بايد پاسخگو باشند.

وی تاکيد کرد: البته اگر اين تبديل به يک رويه شد کار خوبی است و در صورتی که فقط برای احمدی نژاد باشد کار خلافی محسوب می شود.

عضو کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران همه افراد حتی ولايت فقيه در برابر قانون يکسان هستند و اين مسئله ای است که حتی مقام معظم رهبری نيز بارها به آن اشاره کرده اند.

مجرمان جايی در دولت ندارند

قاضی زاده با اشاره به تغيير وتحولاتی که در وزارت علوم بوجود آمده بيان کرد: دوستان ما در فراکسيون اصولگرايان با آمدن يک چنين افرادی به وزارت علوم مخالف بودند و تلاش زيادی هم برای جلوگيری از ورود آنها انجام دادند که البته در يک جاهايی موفق شدند و در يک جاهايی هم تلاششان نتيجه ای نداد.

وی با بيان اينکه ما حق استفاده از مجرمان در دولت را نداريم، تاکيد کرد: اين افراد زورگيری سياسی و اجتماعی انجام داده اند و در اين زورگيری ۲۷ نفر کشته شده اند و مسئله هم کاملا روشن است لذا ما نمی گوييم از سلايقی مخالف سليقه اصولگرايان استفاده نکنيد ما فقط تاکيد داريم که نبايد از مجرم استفاده کنيد.

نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتيجه در مذاکرات هسته ای گفت: دوستان ما در وزارت امور خارجه می گويند در ان پی تی به حق غنی سازی ما اشاره شده است و ما دليلی نمی ديديم اين مسئله را در متن توافق نامه هم بياوريم ضمن اينکه آنها حق غنی سازی پنج درصد را به رسميت شناخته اند و اين يعنی اينکه حق غنی سازی ما را به رسميت می شناسند.

استدلال ظريف را قبول داريم

قاضی زاده افزود: البته ما اين استدلال ظريف را قبول داريم اما برخورد امريکايی ها با اين مسئله نشان می دهد که انها اهل تقلب هستند و نمی توان به حرفشان اطمينان کرد.

وی با اشاره به گزارش ۱۰۰ روزه رئيس جمهور بيان کرد: نبايد انتظار داشته باشيم که در ۱۰۰ روز معجزه ای اتفاق بيفتد بويژه در بخش اقتصاد که ما مشکلات ۲۰۰، ۳۰۰ ساله داريم و البته مسائلی مانند تورم هم از دولت قبل به اين دولت رسيده است.

عضو کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اينکه نبايد برای رفع برخی از مشکلات کشور عجله داشت، گفت: يکی از مشکلات دوران احمدی نژاد هم همين مسئله بود که وی عجله داشت و دوست داشت همه کارها سريع به نتيجه برسد.

قاضی زاده بيان کرد: نفس اين انتظار که در ۱۰۰ روز بتوان کار خاصی انجام داد درست نبود اما برخی جهت گيريها در دولت انفاق افتاد که قابل نقد و برخی اتفاقات هم قابل دفاع است.

وی با اشاره به عملکرد جبهه پايداری در انتخابات رياست جموری يازدهم گفت: جبهه پايداری ادعايی ندارد که معصوم و بدون خطا و اشتباه است اما ما از فرآيند تصميم گيريمان در جريان انتخابات دفاع می کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016