شنبه 16 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رسيدگی به پرونده کهريزک به سال ۹۳ موکول شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) ـ وکيل مدافع قاضی حداد (از متهمان اين پرونده) می گويد ديوان عالی کشور نوبت رسيدگی به پرونده قضات کهريزک را به سال ۹۳ موکول کرده است.

«محمد اصلانی» با بيان اينکه حدود چهار ماه از ارسال پرونده قضات کهريزک به ديوان عالی کشور می گذرد افزود: طبق اطلاعی که از ديوان عالی کشور گرفته ايم، پرونده قضات کهريزک هنوز در رديف مطالعه قضات ديوان قرار نگرفته است.

وکيل مدافع قاضی حداد اضافه کرد: به ما گفته اند امکان دارد نوبت رسيدگی به پرونده قضات کهريزک در ديوان عالی کشور در سال ۹۳ فرا برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرونده کهريزک با گذشت ۱۵۴ روز از برگزاری آخرين جلسه دادگاه هنوز به نتيجه قطعی نرسيده و در انتظار رسيدگی در ديوان عالی کشور است.

نخستين جلسه دادگاه متهمين پرونده موسوم به قضات کهريزک روز سه شنبه هشتم اسفند ماه سال گذشته در شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی مدير خراسانی و به صورت غيرعلنی برگزار شد.

هيات قضايی اين پرونده که شامل پنج قاضی به رياست قاضی مدير خراسانی بودند، در نهايت پس از گذشت ۱۱ جلسه، ابتدای خرداد ماه سال ۹۲ ختم دادرسی را اعلام کردند.

بعد از حدود يک ماه از اعلام ختم دادرسی، ابتدای مرداد ماه شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران، احکام متهمان اين پرونده را صادر کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاييه همان موقع اعلام کرد تا زمانی که احکام متهمان قطعی نشود نمی توان جزئيات آن را اعلام کرد.

در نهايت پس از گذشت ۲۰ روز پرونده با اعتراض هر سه متهم اين پرونده و دو نفر از شاکيان به احکام دادگاه، پرونده برای رسيدگی به مرجع تجديد نظر به شعبه ۹ ديوان عالی کشور ارجاع شد.

البته هنوز شکايت شاکيان اين پرونده پايان نيافته و بخشی از اين پرونده با شکايت خانواده مرحوم روح الامينی از سعيد مرتضوی به اتهام معاونت در قتل در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت قرار دارد که اخيرا نيز وکيل مدافع اوليا دم روح الامينی از آنچه بايکوت شدن اين پرونده در دادسرای کارکنان دولت و رسيدگی های خارج از وقت اداری و شبانه خواند گلايه کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016