چهارشنبه 29 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس دادگاه کيفری استان تهران: اظهارات فرمانده نيروی انتظامی درباره مرتضوی جديد نيست

ايسنا ـ رييس دادگاه کيفری استان تهران گفت: اظهارات فرمانده نيروی انتظامی مبنی بر اين که سعيد مرتضوی اصرار داشت که افراد دستگير شده به کهريزک منتقل شوند، مطالب جديدی نيست و قبلا از ناحيه افراد ديگری عنوان شده بود.

محسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب، اظهار کرد: زمانی که رای پرونده‌ای صادر شود، دادرس فارغ از رسيدگی است؛ بنابراين تغييری در رسيدگی به پرونده کهريزک به وجود نمی‌آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين سئوال که آيا احتمال تشکيل پرونده‌ای مجزا برای سعيد مرتضوی وجود دارد؟، گفت: پرونده جديدی نيز برای سعيد مرتضوی تشکيل نمی‌شود.

افتخاری گفت: در مراجع قضايی اعم از دادسرا و دادگاه مسايلی که آقای احمدی‌مقدم نسبت به مرتضوی مطرح کردند، از ناحيه افراد ديگری عنوان شده بود و اظهارات وی جديد نيست. مطالب گفته شده، مطالبی بوده که در پرونده مطرح بوده و مورد رسيدگی قرار گرفته است.

رييس دادگاه کيفری استان تهران تصريح کرد: اگر احيانا مطلب جديدی عنوان شود و ديوان عالی کشور تشخيص دهد، می‌تواند ورود پيدا کند، ولی مطالب مطرح شده نسبت به مرتضوی جديد نيست.

افتخاری با اشاره به اينکه رسيدگی به پرونده مرتضوی در دادگاه کيفری استان تهران به پايان رسيده است، گفت: پرونده مربوط به مرتضوی خاتمه يافته و برای ديوان عالی کشور ارسال شده است.

وی افزود: اگر اعلام جرمی صورت گرفت که جرم جديدی باشد معمولا دادسرا می‌تواند نسبت به آن ورود پيدا کند.

بر اساس اين گزارش، احمدی‌مقدم فرمانده نيروی انتظامی در اظهاراتی نسبت به پرونده کهريزک گفته بود که مرتضوی اصرار داشته که افراد دستگير شده به کهريزک منتقل شوند در حالی که مرتضوی در دفاعيات خود در دادگاه هرگونه دخالت در اين موضوع را رد کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016