چهارشنبه 20 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عزل يکباره ۳ رئيس دانشگاه، ۳ نفر استعفا دادند،۲ برکناری در شرف وقوع

امروز روز تحولات مديريتی در ۳ دانشگاه کشور بود و روسای دانشگاه های پيام نور، اصفهان و گيلان با حکم وزير علوم تحقيقات و فناوری تغيير کردند، از سوی ديگر خبرها و شنيده ها حاکی از بررسی برای تغييرات مديريتی ۲ دانشگاه ديگر در وزارت علوم است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا فرجی دانا وزير علوم، تحقيقات و فناوری امروز روسای سه دانشگاه پيام نور، اصفهان و گيلان را منصوب کرد. اين احکام پس از تغيير رئيس دانشگاه خواجه نصير که اولين حکمش در مسئوليت دانشگاهها را رقم می زد صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی دکتر ابوالفضل فراهانی را به سرپرستی دانشگاه پيام نور، دکتر هوشنگ طالبی حبيب آبادی را به سمت سرپرستی دانشگاه اصفهان و دکتر احمد رضی را به سرپرستی دانشگاه گيلان منصوب کرد.

فرجی دانا در نامه هايی جداگانه از خدمات دکتر عبدالله حاتم زاده و دکتر محمد حسين رامشت و حسن زياری روسای سابق دانشگاه‌های گيلان و اصفهان و پيام نور قدردانی کرده است.

دکتر احمد رضی سرپرست دانشگاه گيلان، دانشيار گروه ادبيات فارسی دانشگاه گيلان است و تاکنون ۴۰ مقاله پژوهشی و ۵۳ مقاله در همايش‌های علمی از وی منتشر شده است.

وی پيش از اين معاون دانشجويی ، مسئول جهاد دانشگاهی و مشاور فرهنگی رياست دانشگاه گيلان بوده و عضويت در شورای پژوهشی دانشکده ادبيات و علوم انسانی دانشگاه گيلان و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها را نيز برعهده داشته است.

دکتر هوشنگ طالبی حبيب آبادی سرپرست دانشگاه اصفهان نيز دانشيار پايه ۳۰ رشته آمار دانشکده علوم دانشگاه اصفهان است و بيش از ۵ عنوان کتاب و ۳۰ مقاله علمی پژوهشی از وی منتشرشده است ، دکتر طالبی در سال ۱۳۸۸مدرس نمونه دانشگاه اصفهان و در سال ۹۱ پژوهشگر برتر منتخب استانداری اصفهان بوده است.

ابوالفضل فراهانی سرپرست دانشگاه پيام نور نيز استاد تمام دانشگاه پيام نور است و در سطوح مختلف مديريتی از جمله معاونت دانشگاه، معاونت پژوهشی، معاونت سنجش، رياست دانشکده علوم انسانی، مدير توسعه مراکز دانشگاهی و … خدمت کرده است.

دکترعبدالله حاتم زاده رئيس دانشگاه گيلان در خصوص برکناری خود به خبرنگار مهر گفت: پيش از اين هيچ تماس و خبری مبنی بر تغيير من مطرح نشده بود، وزير علوم حتی از من نخواست که استعفا بدهم و فقط عنوان کرد که شخص جديدی جايگزين من شده و به زودی کار خود را شروع خواهد کرد.

در اين روزهای عزل و نصب دانشگاهها شايعات برکناری هر روز شنيده می شود و در حال حاضر تغيير روسای دانشگاه تهران و اروميه پر رنگ تر از بقيه است.

دکتر حسن صدقی رئيس دانشگاه اروميه در واکنش به خبر برکناريش گفت: متاسفانه نمی دانم برای برخی ها چه اتفاقی افتاده که اين اخبار را منتشر می کنند. من الان هشت سال است که درحال تغيير هستم.

رئيس دانشگاه اروميه درخصوص تماس از وزارت علوم برای تغيير رياست اين دانشگاه گفت: کسی از وزارت علوم با من تماس نگرفته است اما هیأت بازرسی وزارت علوم از دانشگاه اروميه بازديد کرده است.

اخيرا اخبار بسياری نيز مبنی بر تغيير دکتر فرهاد رهبر رياست دانشگاه تهران اعلام شده بود که تکذيب شد ولی برخی از گزينه های رياست اين دانشگاه عنوان کردند که تغيير رياست دانشگاه تهران در وزارت علوم درحال بررسی است اما گزينه جانشين قطعی نشده است.

دکتر عبدالعلی آل بويه رئيس دانشگاه بين المللی امام خمينی قزوينی (ره) نيز اخيرا به علت اينکه وزير علوم گروه معتمد خود را برای بررسی وضعيت اين دانشگاه اعزام کرد و دراين خصوص هماهنگی با رئيس دانشگاه به عمل نياورد، استعفای خود را اعلام کرد ولی هنوز وزير علوم نظر خود را برای موافقت و مخالفت با استعفای وی اعلام نکرده است.

همچنين پيش از اين عبدالحسين فريدون - مديرکل وزارتی وزارت علوم خبر از استعفای روسای دانشگاههای شهيدباهنر کرمان و صنعتی بيرجند را به مهر داده بود و گفته بود که وزير علوم در حال بررسی اين استعفاها است.

عنوان می شود به تازگی هیأتی از سوی وزير علوم برای بازرسی و نظارت بر امور دانشگاهها به دانشگاههای مختلف فرستاده می شود و شايع شده اين هیأت از هر دانشگاهی که بازديد می کند منجر به تغيير و تحولات آن دانشگاه می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016