دوشنبه 25 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجوز برج ايران‌زمين بابک زنجانی لغو شد

در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و به پيشنهاد رئيس کميسيون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه کميسيون ماده ۵ در ارتباط با پروژه ايران‌زمين لغو شد.

به گزارش فارس، در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، گزارشی در ارتباط با ريزش گودبرداری پروژه ايران زمين متعلق به بانک زنجانی و مصوبه کميسيون ماده ۵ در ارتباط با اين پروژه مطرح شد و پس از اظهارنظرهای اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری، پيشنهاد محمد سالاری، رئيس کميسيون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تقاضای لغو مصوبه کميسيون ماده ۵ در ارتباط با اين پروژه مطرح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جمع بندی اين جلسه به لغو مصوبه کميسيون ماده ۵ در ارتباط با احداث برج ۳۸ طبقه در پروژه ايران زمين به اتفاق آرا منجر شد. مجوز پروژه ايران زمين در حالی در کميسيون ماده ۵ به تصويب رسيده بود که اين پروژه در پهنه مسکونی و زيرپهنه R۲۳۱ (بافت ارزشمند معاصر مسکونی و حفظ وضعيت موجود) احداث شده بود.

در شرايطی که تمامی ويلاهای مسکونی اطراف پروژه دو يا سه طبقه هستند، اين پروژه ۲۷ طبقه بالاتر از خط خيابان مجوز داده شده بود که اين اقدام منجر به آسيب رسانی جدی به ساختمان های مسکونی اطراف از نظر اشراف و سيمای شهری می شد و عملا خيابان های اطراف اين پروژه به پارکينگ برج مبدل می شد.

با توجه به اينکه در چندين جلسه شورای شهر، بحث ريزش گودبرداری و اعطای مجوز کميسيون ماده ۵ مطرح شده بود و اکثر اعضای شورا نسبت به اعطای اين مجوز انتقاد جدی داشتند، نهايتا شورای عالی شهرسازی در پی اين نگرانی ها که در سطح جامعه کارشناسی کشور نسبت به اقدامات عجولانه ايجاد شده بود، موضوع را در دستور جلسه امروز قرار داد.

در اين جلسه با حضور نمايندگان شهرداری تهران، رئيس کميسيون شهرسازی و معماری شورا و اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری موضوع مطرح و مقرر شد شهرداری تهران نسبت به ارائه طرح جديدی که در راستای طرح تفصيلی تهران باشد، بررسی های لازم را به همراه مالک پروژه انجام داده و نتيجه را جهت اخذ تصميم مقتضی به شورای عالی شهرسازی ارائه نمايد.

ارائه گزارش مغايرت های طرح تفصيلی و طرح جامع شهر تهران

همچنين رئيس کميسيون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به خبرنگار فارس گفت در اين جلسه گزارشی در مورد مغايرت های طرح تفصيلی و طرح جامع شهر تهران و مصوبه هشت بندی مورخ ۴/۲/۹۱ شورای عالی شهرسازی و معماری سابق ارائه شد و با توجه به اينکه اين مصوبه منجر به افزايش جمعيت پذيری شهر تهران، به ويژه در نتيجه تبديل زيرپهنه های R۱۱۲ (سه طبقه) و R۱۲۱ (چهار طبقه) به زيرپهنه R۱۲۲ (پنج طبقه) می شود، اعضای شورای عالی شهرسازی اظهار نظر نمودند و مقرر شد اين موضوع از سوی دبيرخانه شورای عالی و با کمک معاونت شهرسازی شهرداری تهران، کميسيون شهرسازی و معماری شورای شهر و ساير دستگاه ها مورد بررسی دقيق تری قرار گيرد و نتيجه آن به جلسه ماه آينده شورای عالی جهت تصميم گيری ارائه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016