سه شنبه 26 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاييد مجلس آلمان برای سومين دور صدر اعظمی آنگلا مرکل

يورونيوز ـ مجلس سراسری آلمان (بوندستاگ)، روز سه شنبه برای رای گيری در مورد دور سوم صدر اعظمی خانم آنگلا مرکل تشکيل جلسه داد. بر اساس نتايج اعلام شده، مجلس آلمان ۴۶۲ رای مثبت به خانم مرکل داد. ۱۵۰نماينده نيز رای منفی دادند.

با توجه به اينکه احزاب متشکل در ائتلاف بزرگ، يعنی احزاب دمکرات مسيحی، سوسيال مسيحی و سوسيال دمکرات، ۵۰۴ کرسی از مجموع ۶۳۱ کرسی مجلس را در اختيار دارند، کسب اکثريت بزرگی از آرا توسط آنگلا مرکل قطعی به نظر می رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم آنگلا مرکل پس از اعلام نتايج آرا ضمن سپاسگزاری از اعتماد مجلس آلمان، مسئوليت دور ديگری از صدر اعظمی اين کشور را پذيرفت. او پس از ديدار با يوآخيم گاوک، رئيس جمهوری آلمان در مجلس سوگند ياد خواهد کرد.

اعضای کابينه جديد آلمان نيز روز سه شنبه به مجلس معرفی و سوگند ياد خواهند کرد. در کابينه جديد، هريک از احزاب دمکرات مسيحی و سوسيال دمکرات شش عضو و حزب سوسيال مسيحی که شاخه حزب دمکرات مسيحی در ايالت بايرن است، سه عضو دارند.

در هيات دولت جديد صدر اعظم مرکل، جابجايی ها و تغييرات قابل تجهی صورت گرفته و اندکی از وزرای سابق از جمله ولفگانگ شويبله، وزير دارايی، از حزب دمکرات مسيحی پست قبلی خود را حفظ کرده اند.

از نکات قابل توجه در اين کابينه، تصدی وزارت دفاع برای اولين بار در تاريخ آلمان توسط يک زن يعنی خانم اورزولا فون در لاين، از حزب دمکرات مسيحی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016