چهارشنبه 27 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عراقچی: مذاکرات کارشناسی با ۱+۵ احتمالا تا اوايل هفته آينده ادامه می يابد

تهران - ايرنا - سيد عباس عراقچی عضو تيم مذاکره کننده هسته ای گفت: مذاکرات کارشناسی و فنی جمهوری اسلامی ايران و ۱+۵ که از فردا در ژنو از سر گرفته می شود، ممکن است تا اوايل هفته آينده ادامه يابد.

معاون وزير امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار سياسی ايرنا افزود: اعضای تيم کارشناسی و فنی ايران امشب برای حضور در مذاکرات با گروه کارشناسی ۱+۵ راهی ژنو می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی تصريح کرد: مذاکرات کارشناسی برای روزهای پنج شنبه و جمعه پيش شده اما ممکن است روزهای شنبه و يکشنبه نيز ادامه يابد.

عراقچی اظهار داشت: در پی ديدار روز گذشته بنده با خانم اشتون و انتقادهايی که به نحوه عملکرد دولت آمريکا در موضوع هسته ای داشتم و پس از اطمينان او از جديت ۱+۵ برای پيشبرد توافق ژنو، مقرر شد مذاکرات کارشناسی بر سر ساز و کار اجرايی توافقنامه ژنو از سر گرفته شود.

وی گفت: با هماهنگی ميان ما و خانم اشتون و دفتر او با ۶ کشور عضو ۱+۵ اين مذاکرات فردا (پنجشنبه) از سر گرفته می شود و ساز و کارهای اجرايی برای اجرای گام نخست توافق ژنو مشخص خواهد شد.

عراقچی افزود: در اين مذاکرات نحوه اجرای توافق ژنو به طور دقيق مشخص، پروتکل های اجرايی آن تدوين و درباره زمان اجرای گام نخست توافق، تصميم گيری می شود.

معاون وزير امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره ضمانت پايبندی ۱+۵ بويژه آمريکا به توافقنامه ژنو گفت: در ديدار با خانم اشتون، وی اطمينان داد که طرف مقابل با حسن نيت مذاکرات را ادامه خواهد داد و ضمانت پايبندی آنان به توافق ژنو، گام به گام بودن پيشبرد آن است.

عراقچی تاکيد کرد: هر جا احساس کنيم طرف مقابل به تعهداتش پايبند نيست اجرای مرحله نخست توافق ژنو را قطع خواهيم کرد، بويژه آنکه در گام نخست توافق هيچ تغييری در ساختار برنامه هسته ای کشورمان ايجاد نمی شود.

وی گفت: بر اين اساس، بازگشت به مرحله قبل از گام نخست توافق خيلی سريع قابل تحقق است زيرا اين مبتنی بر ساز و کاری درونی است.

مذاکرات کارشناسی ايران و ۱+۵ برای تعيين ساز و کار اجرايی توافقنامه ژنو ۱۸ آذر ماه در وين اتريش آغاز شد اما اين مذاکرات، ۲۱ آذر ماه به دليل اقدام وزارت خزانه داری آمريکا در اين روز مبنی بر افزودن نام ۱۹ فرد و شرکت به فهرست تحريم های عليه جمهوری اسلامی ايران متوقف شد و هيات کارشناسی کشورمان به تهران بازگشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016