پنجشنبه 5 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادق لاريجانی: برخی که در فتنه دخيل بودند، می‌گويند گذشت کرده‌اند، بايد به آنها گفت پررويی هم حدی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): رئيس قوه قضاييه در آستانه سالگرد «حماسه ۹ دی» اين رويداد را «حادثه‌ای عظيم» توصيف و گفت: حرکت مردمی ۹ دی بساط فتنه را يکجا جمع کرد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشريفات قوه قضاييه، آيت الله صادق آملی لاريجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی با بيان اينکه «داستان فتنه ۸۸ فراموش شدنی نيست زيرا به جزئی از تاريخ کشور تبديل شده است»، افزود: نمی‌دانيم اگر آن حرکت و حماسه مردمی روی نمی‌داد، اکنون کشور در چه وضعی قرار داشت.

رئيس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: بصيرت مردم سبب شکل گيری حرکت خودجوش و حماسه نهم دی شد؛ بنابراين فتنه‌گران توجه داشته باشند که مردم ما همان مردم هستند و اگر فتنه‌گران بخواهند دوباره دست به اقداماتی برنند، چنين اجازه‌ای به آنان نخواهند داد، بلکه مستحکم‌تر از گذشته در برابر فتنه‌گران خواهند ايستاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت الله آملی لاريجانی با توجه به اظهارات برخی از کسانی که به نحوی در شکل گيری فتنه ۸۸ نقش داشتند، گفت: متأسفانه برخی از کسانی که در فتنه دخيل بودند و برای راه‌اندازی جريان‌های فتنه در کشور اتاق فکر تشکيل دادند، ادعا می‌کنند از ظلمی که به ما شده است می‌گذريم که در پاسخ به آنان بايد گفت پررويی و بی‌حيايی هم حدی دارد؛ شما با دشمنان اين کشور هم صدا شديد، با دشمنان اين کشور هم‌نوا شديد و حالا ادعا می‌کنيد بر شما ظلم رفته است؟ ظلمی که شما بر نظام و مردم روا داشتيد، هيچ وقت فراموش شدنی نيست.

رئيس قوه قضاييه به انتقاد از برخی تلاش‌ها برای کوچک‌نمايی ابعاد فتنه ۸۸ پرداخت و تصريح کرد: عده ای در تلاش هستند فتنه ۸۸ را که در کشوری ديگر ممکن بود به يک فتنه مخرب خطرناک تبديل شود به يک سوء تفاهم کوچک تقليل بدهند؛ اين يک سوء تفاهم نبود زيرا با آن همه نصايح و توصيه‌هايی که شد متأسفانه بر رأی‌شان باقی و بر عمل خودشان پافشاری کردند و اين چيزی نيست که ملت ما فراموش کند.

آيت الله آملی لاريجانی افزود: مردم امروز بصيرتر از گذشته‌اند به طوری که دشمنان را بهتر از قبل می‌شناسند و درباره عوامل ايجاد انحراف در مسير کشور و خدشه بر نظام آگاهی بيشتری دارند.

رئيس دستگاه قضا با بيان اينکه «خوشحال و شاکريم که چنين مردم بصيری داريم» تاکيد کرد: بصيرت يک نعمت و عنايت الهی است که ربطی به سمت ‌های اجتماعی و جايگاه سياسی افراد ندارد؛ بلکه بصيرت به معنای تشخيص درست و به موقع وظيفه است.

آيت الله آملی لاريجانی اظهار کرد: بسياری از بزرگان هم در هنگام تشخيص وظيفه ممکن است بلغزند، اما مشاهده می‌کنيم که همواره بر بصيرت مردم کشور ما در طول زمان افزوده شده است.

رئيس دستگاه قضا در ادامه با تسليت اربعين حسينی، به راهپيمايی ميليونی زائران اباعبدالله الحسين(ع) در اين ايام اشاره کرد و گفت: مشاهده حرکت مردم از اطراف و اکناف دنيا به سوی کربلا، انسان را شديداً تحت تأثير قرار می‌دهد، اگر همه دولت‌ها هم جمع می‌شدند هرگز نمی‌توانستند چنين اجتماع عظيمی را به وجود آورند.

آيت الله آملی لاريجانی شکوه روزافزون مراسم عزاداری اربعين حسينی در هر سال را ناشی از «تأثير روح بزرگ حضرت سيدالشهداء در قلوب مومنين» دانست و خاطرنشان کرد: جاذبه باطنی حضرت اباعبدالله الحسين(ع) از هزار و چهارصد سال پيش تاکنون باقی مانده و هر سال بيشتر هم شده است. اين جذب قلوب را نمی‌توان به امور ظاهری توجيه کرد. حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در باطن به همه عوالم مسيطر و مهيمن است و آن قدر و قربی که ايشان در نزد حق تعالی دارند در باطن انسان ها تأثير می‌گذارد.

رئيس دستگاه قضا در بخش ديگری از سخنانش با تبريک سالروز ميلاد حضرت مسيح گفت: اميدواريم کشورهايی که خود را پيرو حضرت مسيح (سلام الله عليه) می‌دانند و بويژه رؤسای آنها، پيام اين پيامبر الهی را درک و راه ايشان را دنبال کنند.

آيت الله آملی لاريجانی پيام حضرت مسيح(ع) را «معنويت، عدالت، صلح و عدم شقاوت» دانست و افزود: آيا سردمداران کشورهای مسيحی به اين پيام عمل می‌کنند؟ اگر حضرت عيسی مسيح(ع) در اين روزگار بود آيا واقعاً تجويز می‌کرد که ملت ايران به دليل همراهی نکردن با غرب، ۳۰ سال مورد تحريم باشد؟ آيا اجازه می‌داد به ادعای خلاف واقع وجود سلاح های کشتار جمعی، هزاران نفر در عراق کشته ‌شوند؟ آيا رفتاری که غرب با مردم بحرين و فلسطين دارد، رفتاری است که از پيروان يک پيامبر الهی انتظار می‌رود؟

آيت الله آملی لاريجانی با يادآوری تصويری که قرآن کريم از حضرت مريم(س) و حضرت مسيح(ع) برای مسلمانان تشريح کرده و حاکی از «مقام عظيم و جايگاه بلند» آنان است، تصريح کرد: آيا رواست مسلمانان که برای ديگر اديان الهی چنين احترامی قائلند، به دليل برخی از اتهامات و خيالات باطلی که درباره مسلمانان مطرح می‌شود، در کشورهای گوناگون حقوق‌شان مورد ظلم و تجاوز قرار بگيرد و حتی در مواردی شاهد کشتار و نسل‌کشی مسلمانان باشيم؟

رئيس دستگاه قضا تأکيد کرد: نزاع، کشمکش، جنگ و تجاوز به حدود انسان‌ها هرگز شيوه انبيا نبوده و اميدواريم رؤسای کشورهايی که ادعای تبعيت از آيين حضرت عيسی(ع) را دارند در راه آن حضرت قرار گيرند و به پيام اين انسان الهی عمل کنند.

اين گزارش همچنين حاکی است در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی بندهای ديگری از آيين نامه جمع‌آوری و استنادپذيری اسناد الکترونيکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصويب رسيد و ادامه بحث به جلسه آينده موکول گرديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016