دوشنبه 29 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو کميسيون ماده ۱۰ احزاب: احزاب منحل شده اجازه فعاليت مجدد ندارند

مهر ـ عضو کميسيون ماده ۱۰ احزاب مجلس هشتم با تاکيد براينکه با تغيير دولت، حزب منحله مشارکت نمی تواند فعاليت خود را آغاز کند، گفت: حزب منحله مشارکت با پيشنهاد کميسيون ماه ۱۰ احزاب و رای دادگاه منحل شد و اعضای اين حزب تنها در قالب حزب جديد می توانند فعاليت خود را از سر گيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حميدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به تحرک اعضای احزاب منحله مشارکت و مجاهدين برای فعاليت مجدد سياسی ، گفت: کميسيون ماده ۱۰ احزاب پيشنهاد تعليق احزاب منحله مشارکت و مجاهدين را بدليل نقش آفرينی در فتنه ۸۸، (مطابق با ماده ۱۶ قانون احزاب) به قوه قضاييه ارائه داد و در قوه قضاييه نيز دادگاهی به همين منظور تشکيل و رای به انحلال اين احزاب داد.

وی همچنين با اشاره به اظهارات يکی از اعضای حزب منحله مشارکت که گفته است "حزب مشارکت فعاليت خود را قانونی می‌داند و حال که يک دولت قانونمدار به جای يک دولت قانون‌ گريز روی کار آمده تصميم دارد، تا قبل از پايان سال جاری کنگره خود را برگزار کند." توضيح داد: انحلال حزب مشارکت هيچ ربطی به دولت گذشته نداشته که با تغيير دولت اين حزب بتواند فعاليت خود را آغاز کند، انحلال برخی احزاب مربوط به پيشنهاد کميسيون ماده ۱۰ احزاب است که از سه قوه نماينده دارد.

عضو کميسيون ماده ۱۰ احزاب مجلس هشتم، با تاکيد براينکه هرنوع فعاليت و يا برگزاری کنگره توسط اعضای حزب منحله مشارکت غيرقانونی است، گفت: اين حزب می تواند مراتب اعتراض خود را به رای دادگاه از طريق مراجع قانونی پيگيری کند، گرچه اعتراض به رای دادگاه نيز خود مراتب و مهلت قانونی دارد.

به نقش آفرينان فتنه ۸۸ مجوز تاسيس حزب داده نمی شود

نماينده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در توصيه ای به اعضای احزاب منحله گفت: اعضای احزاب منحل شده می توانند درخواست تاسيس حزب جديد از کميسيون ماده ۱۰ احزاب داشته باشند.

فولادگر در پاسخ به اين سوال که آيا همين افراد می توانند در قالب حزب جديد فعاليت حزبی و سياسی داشته باشند، گفت: اعضای احزاب منحله می توانند درخواست تاسيس حزب جديد را به کميسيون ماده ۱۰ احزاب ارئه بدهند که طبعا در مورد آنان استعلام صورت می گيرد و قطعا به افرادی که در فتنه ۸۸ نقش داشته اند مجوز فعاليت داده نخواهد شد .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016