شنبه 7 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به منزل نسرین ستوده حمله شد

رادیو زمانه - رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل دادگستری و برنده جایزه ساخاروف از حمله به منزل‌شان خبر داد.

sotudehHomeAttack.jpg
تصویر یکی از اتاق‌ها پس از حمله به خانه نسرین ستوده و رضا خندان

رضا خندان در صفحه فیس‌بوک خود نوشت اعضای خانواده که برای شرکت در مجلس ختم یکی از بستگان به یک سفر یک روزه رفته بودند پس از بازگشت با در شکسته خانه روبه‌رو شدند.

همسر نسرین ستوده از “چهره وحشت‌زده بچه‌ها و خاله‌شان” نوشته و ضمن انتشار تصویر یکی از اتاق‌ها که همه وسایل آن در هم ریخته بود، افزوده است: “هنوز دقیقا نتوانسته‌ایم چیزهایی را که برده شده است لیست کنیم. تقریبا هیچ چیز ارزشمندی در خانه نمانده است.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به دیدار اخیر هیئت پارلمان اروپا با نسرین ستوده در تهران و جنجال‌های ایجادشده توسط برخی از نیروهای حکومتی در این‌باره، نوشته است: “این‌که این اتفاق چقدر با جنجال‌های اخیر مرتبط است یا نه؟ اثبات‌اش بستگی به نیروی انتظامی و مأموران امنیتی و اراده آن‌ها برای پیگیری موضوع و پیدا کردن عاملان این اتفاق دارد. همه می‌دانند نیروی انتظامی و اداره آگاهی و مدل به مدل نهادهای امنیتی و قضایی در این کشور آن‌قدر قدرت و اختیار دارند که ظرف ۴۸ ساعت عاملان را پیدا بکنند. ما منتظر می‌مانیم تا نتیجه اقدامات‌شان را اعلام کنند.”

نسرین ستوده، در شهریورماه ۱۳۸۹ دستگیر و سپس به جرم “اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر” به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر حکم ۱۱ سال حبس او به شش سال تغییر یافت.

وی چهارشنبه ۲۷ شهریورماه (۱۸ سپتامبر) از زندان آزاد شد.

در آذرماه جاری هیئتی از سوی پارلمان اروپا به ایران سفر کرد و در روز جمعه ۲۲ آذرماه در سفارت یونان در تهران با نسرین ستوده و جعفر پناهی، برندگان جایزه ساخاروف، دیدار کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016