سه شنبه 10 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی کميسيون اصل ۹۰: بازنگرداندن ۸۵۰۰ ميليارد؛ اتهام اصلی بابک‌ زنجانی

فارس ـ سخنگوی کميسيون اصل نود اتهام اصلی بابک زنجانی را برنگرداندن ۲ ميليارد و ۶۰ ميليون يورو معادل ۸ تريليون و ۵۰۷ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان پول فروش نفت و مواد پتروشيمی به دولت عنوان کرد و گفت: شنبه آينده هم جلسه‌ای با حضور مسئولان بانک مرکزی و دادستانی برگزار می‌شود.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با فارس، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: کميسيون اصل ۹۰ شنبه آينده با مسئولان بانک مرکزی و دادستان کل کشور در خصوص پرونده بابک زنجانی جلسه خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کميسيون اصل ۹۰ در خصوص جزئيات اين جلسه گفت: به دليل تناقض‌ گويی‌ در اظهارات مسئولان در جلسه اخير با کميسيون اصل ۹۰، اين جلسه برگزار می‌شود تا تاکيد شود اطلاع‌رسانی به مردم شفاف و دقيق صورت گيرد و مردم گمان نکنند که کسانی پشت اين پرونده هستند.

وی ادامه داد: در اين جلسه همچنين تأکيد خواهد شد پرونده بابک زنجانی بيشتر از اين وقت و انرژی مسئولان را نگيرد و در رسيدگی به پرونده تسريع شود.

برنگرداندن ۲ ميليارد و ۶۰ ميليون يورو اتهام اصلی بابک زنجانی

افضلی‌فرد در پاسخ به اين سئوال که تخلفات و اتهامات بابک زنجانی که منجر به بازداشت ايشان در روز گذشته شد، چيست، گفت: آنچه در کميسيون اصل ۹۰ در مورد ايشان مطرح است برنگرداندن ۲ ميليارد و ۶۰ ميليون يورو به دولت از محل فروش نفت و پتروشيمی‌ها است.

وی ادامه داد: اين پول برای وزارت نفت و مربوط به ملت است و شخص حقيقی نبايد آن را در حساب خود داشته باشد و از آن برای سرمايه‌گذاری و رانت استفاده کند.

وی گفت: وظيفه کميسيون اصل ۹۰ احراز تخلف است و در جلسه روز شنبه با مسئولان بانک مرکزی و دادستانی گزارش تخلف تکميل و به قوه قضائيه برای رسيدگی ارجاع می‌شود. اميدواريم مسئولان قوه قضائيه نيز برای جلوگيری از اتلاف بيش از اندازه وقت و انرژی مسئولان هرچه سريعتر اين پرونده را رسيدگی کنند.

منکردور زدن تحريم با کمک بابک زنجانی نيستيم اما سوء استفاده را توجيه نمی‌کند

وی در پاسخ به اينکه گفته می‌شد بابک زنجانی در دور زدن تحريم‌ها و انتقال پول نفت تاثير گذار بوده است،گفت: اينکه ايشان تا چه اندازه توانسته است تحريم‌ها را دور بزند کاری ندارم اما تا اين حدی که می‌گويند قبول ندارم و نمی‌گويم در اين خصوص نقشی نداشته است اما اگر تحريم‌ها را دور زده بود اثرات آن در کشور محسوس بود.

وی ادامه داد: دليل نمی‌شود فردی مدت متمادی بيت‌المال کشور را در اختيار داشته باشد و براساس مستنداتی که اعلام می‌کند از آن برای سرمايه‌گذاری و يا ايجاد رانت استفاده کند.

افضلی‌فرد افزود: اگر بابک زنجانی در خصوص دور زدن تحريم‌ها هم کاری انجام داده است، حتماً در پرونده ايشان تاثيرگذار خواهد بود اما خدمات ايشان دليل بر اين نمی‌شود از اموال عمومی استفاده کند و يا حساب‌های خود را با دولت تسويه نکند.

از عضو کميسيون اصل ۹۰ سئوال شد که آيا دستگيری رضا ضراب با پرونده زنجانی ارتباطی داشته است، گفت: در اين مورد اطلاعی ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016