چهارشنبه 11 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفیر فلسطین در پراگ در اثر انفجار در خانه‌اش کشته شد

• جمال الجمال، سفیر فلسطین در پایتخت جمهوری چک، در پی وقوع یک انفجار در خانه‌اش به شدت زخمی شد و سپس در بیمارستان درگذشت. گفته می‌شود انفجار زمانی رخ داد که او گاوصندوق قدیمی محل کارش را باز می‌کرده است.

دويچه وله ـ سفیر فلسطین در پراگ در نخستین روز سال نوی میلادی در خانه‌اش در پی وقوع یک انفجار جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس چک، جمال الجمال که صبح چهارشنبه به شدت زخمی شده بود، به بیمارستان نظامی پراگ منتقل شد اما در ‌آنجا درگذشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت امور خارجه فلسطین در رام‌الله، در تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که انفجار زمانی رخ داد که این دیپلمات در یک "گاوصندوق قدیمی" را باز کرده است. با این حال علت انفجار هنوز مبهم است.

این وزارتخانه می‌افزاید که گاوصندوق از ساختمان قدیمی سفارت به مقر جدید سفیر منتقل شده بود. گفته می‌شود که چند دقیقه پس از باز شدن گاوصندوق انفجار رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، یک سخنگوی پلیس به شبکه تلویزیونی چک گفته است که احتمالا "دستکاری ناشیانه و غیرحرفه‌ای با سیستم ایمنی گاوصندوق" علت انفجار بوده است.

ولی به گزارش خبرگزاری فرانسه، سایت خبری "نووینکی" چک با استناد به داده‌های پلیس این کشور می‌‌نویسد که سفیر ۵۶ ساله فلسطینی احتمالا بدون احتیاط لازم با مواد انفجاری کار می‌کرده‌ است.

پلیس کار تحقیق در مورد یافتن علت انفجار را آغاز کرده است.

یک سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفته است که تحقیقات مدتی به طول خواهند انجامید. پلیس می‌گوید شواهدی مبنی بر یک سوءقصد تروریستی نیافته است.

اقامتگاه سفیر فلسطین در منطقه "سوخدول" شهر پراگ قرار داشته و ساختمانی دو طبقه است. جمال الجمال چند روز پیش به همراه خانواده خود به این ساختمان نوساز نقل مکان کرده بود.

سایت خبری "نووینکی" به نقل از پلیس می‌نویسد که نیروهای امنیتی چک در محل سکونت سفیر "مقادیر زیادی اسلحه و مواد منفجره" یافته‌اند.

یک سخنگوی سفارت به یک فرستنده رادیویی چک گفته است که به هنگام انفجار اعضای خانواده سفیر در خانه حضور داشته‌اند.

همسر ۵۲ ساله سفیر که در اثر گاز ناشی از انفجار مصدوم شده بود، توسط نیروهای امداد به بیمارستان منتقل شد. وی در شوک به سر می‌برد.

جمال الجمال حدود سه ماه پیش، در اکتبر ۲۰۱۳ مسئولیت سفارت فلسطین در پراگ را برعهده گرفته بود.

یک جراح بیمارستان نظامی پراگ اعلام کرد که این دیپلمات فلسطینی در اثر جراحات سنگین در ناحیه سر، شکم و سینه درگذشته است.

وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرده هیأتی عالی‌رتبه را عازم پراگ خواهد کرد. این هیأت قرار است "با مقامات چک در زمینه تحقیق برای یافتن علت انفجار همکاری کند".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016