جمعه 13 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه آژانس امنیت ملی برای شکستن هر گونه کدگذاری

به گزارش خبرنامه گویا روزنامه واشنگتن پست از ساخت ابررایانه‌ای توسط آژانس امنیت ملی آمریکا خبر داد که می‌تواند همه داده‌های کد گذاری شده را بخواند. این رایانه کوانتمی که به اندازه یک اتاق است٬‌دارای محفظه ای فلزی است که آن را از نفوذهای الکترومغناطیسی مصون می‌دارد و می‌تواند تقریبا همه کد‌ گذاری‌‌های اطلاعات بانکی٬‌پزشکی٬ تجاری دولتی در سرتاسر جهان را بگشاید.

طبق اطلاعاتی که توسط ادوراد اسنودن منتشر شد٬‌ ساختن" رایانها کوانتمی برای کدگشایی"٬ ماشینی که به مراتب از رایانه‌های معمولی سریعتر است٬‌بخشی از پروژه ۷۹ میلیارد دلاری "نفوذ به اهداف سخت" است. بخش عظیمی از این کار در آزمایشگاهی در شهر کالج پارک در ایالت مریلند انجام می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساختن رایانه کوانتمی هدف بسیاری از دانشمندان بوده است. این رایانه می‌تواند انقلابی در کاربردهای پزشکی از رایانه ها اینجاد کند. با چنین رایانه‌ای آژانس امنیت ملی آمریکا می‌تواند تقریبا همه کدگذاری‌هایی که با روشهای فعلی انجام می‌شود٬ از جمله کدگذاری سایت‌های اینترنتی و اسرار دولتی را باز کند.

طبق گزارش‌هایی اسنودن٬ آژانس از دیگر گروه‌هایی که روی ساخت این ابررایانه کار می‌کنند به دسترسی به آن نزدیکتر است.

آژآنس امنیت ملی در رقابت با آزمایشگاهایی است که برای اتحادیه اروپا و دولت سویس کار می‌کنند. آژانس با سرعت معقولی پیش می‌رود ولی بعید است که ناگهانی بتواند از این رایانه رو نمایی کند.

آژانس امنیت ملی آمریکا درباره این ادعا هیچ موضع گیری نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016