یکشنبه 15 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی طائب: احمدی نژاد پدر همه را درآورد

مهر ـ مسئول قرارگاه عمار با اشاره به دوران رياست جمهوری احمدی نژاد گفت:‌ احمدی نژاد پدر همه را درآورد و با ماشينی که حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کيلومتر در ساعت بود، ۲۰۰ کيلومتر می رفت و اين سبب می شد که همه در اين ماشين فشار زيادی را تحمل کنند.

حجت الاسلام مهدی طائب شب گذشته در حاشيه همايش نهم دی در ورامين در پاسخ به سوالات مردمی درباره عوامل فتنه در جامعه اسلامی اظهار داشت: بايد توجه داشت که فتنه شيعی و غيرشيعی ندارد بلکه فتنه يعنی گم کردن امام و مشابه حق را به ميدان آوردن، به طوری که مردم فکر کنند که اين حق است و حق را فقط با ايمان به ولی فقيه می توان شناخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عامل فتنه در بی بصيرتی افراد است
مسئول قرارگاه عمار افزود:‌ عامل فتنه در بی بصيرتی افراد است و بايد توجه داشت که علم و بصيرت به معنای آگاهی است. بصيرت به دنبال مصداق شناسی است اما علم به شناخت کلی از مسائل اطلاق می شود. اگر می خواهيم بصيرت خود را بالا ببريم بايد مصداق شناس باشيم. اگر ملت ايران می خواهد فتنه را از بين ببرد، لازمه آن بصيرت است و اگر زمان کافی برای کسب بصيرت نبود، ايمان به ولی منجی انسان و جامعه اسلامی می شود.

وی در پاسخ به سوال ديگری دباره نقش خواص در فتنه بيان داشت: خواص کسانی هستند که دارای بصيرت هستند اما عوام به افرادی اطلاق می شود که بصيرت ندارند و خواص بايد نسبت به بصير کردن عوام تلاش کنند و عوام نيز مطيع سخنان ولی فقيه شان باشند تا از گردنه های فتنه با سلامت بگذرند.

برخی در فتنه ۸۸ در پازل دشمن حرکت کرده و برخی پازل گذار بودند
طائب در پاسخ به سوال ديگری با تشريح نقشه فتنه گران برای براندازی نظام اسلامی تأکيد کرد: برخی در فتنه ۸۸ در پازل دشمن حرکت کرده و برخی پازل گذار بودند اما اصل حرکت برای براندازی نظام اسلامی بود به طوری که برخی از اين افراد از قبل هم می دانستند که رأی ندارند اما بر اساس يک طراحی از پيش تعيين شده در انتخابات شرکت کرده و تقلب را در دستور کار خود قرار دادند.

اين استاد حوزه و دانشگاه يادآور شد: کسی اين مسأله را مطرح کرد که نخست وزير دوران امام بود و برخی را به شک انداخت که مگر می شود که اين انسان دورغ بگويد و دقيقا همان فتنه زمان پيامبر(ص) در سال ۸۸ پياده گرديد.

وی گفت: قطعا پازل گذار اصلی فتنه آمريکا و اسراييل بودند و فتنه ۸۸ يکی از پيچيده ترين فتنه های تاريخ بود و اين فتنه حاصل کار يک روز و دو روز نبود بلکه بر روی آن کار عميق صورت گرفته بود.

ملت ايران بايد به دنيا درس بصيرت را آموزش دهد
اين کارشناس مسائل سياسی عنوان کرد:‌ مقام معظم رهبری پس از فتنه سال ۱۳۸۸ فرمودند که ملت ايران بايد به دنيا درس بصيرت را آموزش دهد زيرا در اين فتنه، آنقدر دشمن سرمايه گذاری کرده بود که تصور نمی کرد مردم بتوانند مقابل آن بياستند و حقيقتا نه دی نظام اسلامی را واکسينه کرد.

نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری دشمن را به مخمصه انداخته است
وی در پاسخ به سوال ديگری درباره نرمش قهرمانانه مدنظر مقام معظم رهبری اظهار داشت: نرمش قهرمانانه رهبری از جنس صلح حديبه پيامبر اسلام(ص) است و نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری دشمن را به مخمصه انداخته است و دشمن به هر طرف حرکت می کند، ضرر خواهد کرد و انشاالله پس از صلح حديبه، فتح المبين ملت ايران رقم خواهد خورد.

طائب در پاسخ به سوال ديگری درباره رابطه ايران و آمريکا گفت: امام(ره) هيچگاه مذاکره با آمريکا را رد نکردند و بيان داشتند اگر اين کشور آمد و تمام اموال ايران را پس داد و خواستار ارتباط برابر با جمهوری اسلامی شد، مذاکره خواهيم کرد و مقام معظم رهبری هم در حال رصد شرائط هستند که اکنون ميزان قدرت ايران و آمريکا در کجا قرار دارد و بايد در اين مذاکرات نحوه صحبت کردن برابر بوده و آمريکا از خوی سلطه طلبانه خود دست بردارد اما مذاکرات ايران و آمريکا می خواهد اين موضوع را ثابت کند که ايران به دنبال سلاح و بمب هسته ای نيست.

وی ادامه داد: در اين مذاکرات سه موضوع به خوبی روشن می شود که اولا داستان هسته ای برای غرب بهانه است و ثانيا اگر امروز ايران تحريم است به خاطر بد حرف زدن ما نيست و ثالثا برای همه جهان حقانيت ايران و ظلم مستکبران مشخص خواهد شد.

اين مسئول با انتقاد از برخی از مسئولين که معتقدند با حمله اتمی آمريکا به ايران سيستم دفاعی ما دچار مشکل می شود تصريح کرد: امروز بمب اتم کارايی ندارد و جوانان اين مرز و وبوم در هشت سال دفاع مقدس با کم ترين امکانات دشمن را بر زمين زد.

مسئول قرارگاه عمار با اشاره به دوران رياست جمهوری احمدی نژاد گفت:‌ احمدی نژاد پدر همه را درآورد و با ماشينی که حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کيلومتر در ساعت بود، ۲۰۰ کيلومتر می رفت و اين سبب می شد که همه در اين ماشين فشار زيادی را تحمل کنند.

فتنه فرهنگی به دنبال تغيير سبک زندگی اسلامی است
طائب در پاسخ به سوال ديگری درباره فتنه فرهنگی دشمن نيز اظهار داشت: فتنه فرهنگی رييس داخلی ندارد و مستقيما از مرکز فتنه يعنی آمريکا و اسراييل هدايت می شود که به دنبال تغيير سبک زندگی اسلامی و قطع ارتباط مردم با ائمه اطهار و دين است.

وی يادآور شد: دشمن بدون دليل بر روی ماهواره و اينترنت سرمايه گذاری نمی کند و سعی دارد تا جوانان اين مرز و بوم را بی حيا کند که اگر به اين هدف برسد، دين دچار تزلزل می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016