یکشنبه 15 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جهش قيمتی سبزی و تره بار در بازار، افزايش چشمگير قيمت سيب و موز

خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: قيمت انواع سبزی و تره بار در ميادين و مغاز های سطح بازار، نسبت به هفته گذشته از جهش چشمگيری برخوردار بوده و حتی قيمت انواع سبزی در مغازه ها تا ۴۵۰۰ تومان به ازای هر کيلو نيز افزايش يافته که همين امر باعث کمبود اين کالا در سطح مغازه ها و عدم رغبت مغازه داران به فروش سبزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تغييرات قيمتی اين روزها در بازار ميوه، سبزی و تره بار بسيار چشمگير بوده و قيمت انواع اين محصولات نسبت به هفته های گذشته گاه تا ۲۰۰۰ تومان در هر کيلو نيز افزايش را تجربه کرده است. به نحوی که قيمت هر کيلوگرم سبزی خوردن در مغازه های سطح شهر تا ۴۵۰۰ تومان نيز به فروش می رسد. اين در شرايطی است که مغازه داران نيز رغبتی به خريد و فروش انواع سبزی نداشته و همين امر، کمبود اين کالا را در مغازه های سطح شهر را نشان می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در عين حال، قيمت ساير انواع تره بار نيز با افزايش چشمگيری مواجه بوده است. به نحوی که قيمت برخی از انواع تره بار با قيمت برخی ميوه ها برابری می کند. به اين معنا که قيمت يک کيلوگرم سبزی خوردن در مغازه های سطح شهر با قيمت يک کيلوگرم سيب برابر است.

علاوه بر اين، قيمت انواع ميوه نيز با افزايش مواجه بوده است، به خصوص قيمت موز و سيب در بازار حرکتی افزايشی را از ابتدای ديماه امسال شروع کرده است و وقتی از مغازه داران علت اين امر را جويا می شويم، عنوان می کنند که امسال سيب خوب در بازار کم است و بنابراين قيمت نيز بالا است. از سوی ديگر برخی از آنها می گويند که ورود دولت به ذخيره سازی ميوه نيز سبب اين امر است.

قيمت انواع ميوه در بازار

هم اکنون قيمت هر کيلوگرم سيب قرمز در ميادين ميوه و تره بار ۲۸۰۰ تومان و در مغازه های سطح شهر بين ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است. ضمن اينکه قيمت هر کيلوگرم موز نيز در ميادين ميوه و تره بار ۳۴۵۰ تومان و در مغازه های سطح شهر ۴۰۰۰ تومان است. قيمت هر کيلوگرم پرتقال تامسون شمال نيز در ميادين ميوه و تره بار ۱۶۰۰ تومان است؛ در حاليکه در مغازه های سطح شهر از ۲۸۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

قيمت هر کيلوگرم نارنگی نيز در ميادين ميوه و تره بار ۲۲۰۰ تومان است که در مغازه های سطح شهر تا ۳۵۰۰ تومان نيز به فروش می رسد. قيمت هر کيلوگرم ليموشيرين در ميادين ميوه و تره بار ۱۷۰۰ تومان است که در مغازه های سطح شهر نيز محدوده قيمتی ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان دارد.

قيمت هر کيلوگرم خيار نيز در ميادين ميوه و تره بار ۲۷۰۰ تومان و در مغازه های سطح شهر تا ۳۵۰۰ تومان است. هر کيلوگرم خرمالو در ميادين ميوه و تره بار ۲۶۰۰ تومان و در مغازه های سطح شهر تا ۳۵۰۰ تومان است.

همچنين قيمت هر کيلوگرم کيوی در ميادين ميوه و تره بار ۲۶۰۰ تومان است و در مغازه های سطح شهر تا ۳۵۰۰ تومان عرضه می شود. هر کيلوگرم گلابی نيز در ميادين ميوه و تره بار ۳۶۰۰ تومان، پرتقال بيروت ۱۵۵۰ تومان، تامسون شمال ۱۶۰۰ تومان، پرتقال رسمی شمال ۱۵۵۰ تومان، انار ۲۵۰۰ تومان و انگور ۳۰۰۰ تومان است.

قيمت انواع سبزی و تره بار

قيمت هر کيلوگرم بادمجان در ميادين ميوه و تره بار ۱۶۰۰ تومان، بادمجان دلمه در ميادين ميوه و تره بار ۱۲۰۰ تومان، هر کيلوگرم پياز سفيد ۹۲۰ تومان، هر کيلوگرم پياز قرمز ۱۲۲۰ تومان، تره فرنگی ۲۰۰۰ تومان، چغندر ۱۱۵۰ تومان، انواع سبزی ۲۲۰۰ تومان، سيب زمينی ۱۳۵۰ تومان، سير ۱۷۰۰ تومان، شلغم ۱۱۰۰ تومان، کلم سفيد ۷۰۰ تومان، کلم قرمز ۸۰۰ تومان، فلفل دلمه ۲۰۰۰ تومان، گل کلم ۷۰۰ تومان، کاهو ۹۵۰ تومان، کدو ۲۴۰۰ تومان، کلم بروکلی ۲۴۰۰ تومان، کرفس ۱۳۰۰ تومان است.

قيمت هر کيلوگرم گوجه فرنگی بوته ای ۱۹۵۰ تومان، گوجه فرنگی گلخانه ای ۲۶۰۰ تومان، ليمو ترش ۱۹۵۰ تومان، لوبيا سبز ۲۶۰۰ تومان و هويج ۱۰۵۰ تومان است.

اين محصولات به اين قيمت ها در حالی در ميادين ميوه و تره بار عرضه می شود که در سطح شهر، گاه با ۱۵۰۰ تومان اختلاف در مغازه ها عرضه می شوند. نمونه آن نيز گوجه فرنگی، انواع سبزی، کاهو و هويج و کرفس است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016