یکشنبه 21 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آب هم گران شد

• با نگاهی به قبض آب مهرماه با بندی روبرو می‌شويم که طی آن نرخ مصرف آب مشترکان، به ازای هر مترمکعب ۱۰۰ ريال در قالب "بند ۷۶ قانون بودجه" اضافه شده است.

ايلنا: بنا به اقدام جديد وزارت نيرو؛ تعرفه‌ی آب ۱۰۰ ريال به ازای هر متر مکعب افزايش يافته که اين موضوع به بهانه ابلاغ بند ۷۶ قانون بودجه ۹۲ صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش خبرنگار ايلنا، با نگاهی به قبض آب مهرماه با بندی روبرو می‌شويم که طی آن نرخ مصرف آب مشترکان، به ازای هر مترمکعب ۱۰۰ ريال در قالب "بند ۷۶ قانون بودجه" اضافه شده است.

براساس اين بند" وزارت نيرو از طريق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دريافت نرخ آب‌ بهای ‌شهری به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب مبلغ يکصد (۱۰۰) ‌ريال از مشترکين آب دريافت و به خزانه‌ داری کل کشور واريز نمايد. ۱۰۰ درصد وجوه دريافتی تا سقف سيصد و نود ميليارد (۳۹۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ريال از محل حساب مذکور صرفا جهت آبرسانی شرب روستايی اختصاص می‌يابد اعتبار مذکور براساس شاخص کمبود آب شرب سالم بين استان های کشور در مقاطع ۳ ماهه از طريق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزيع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بين معاونت برنامه‌‌ريزی استانداری‌‌‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب روستايی استان‌ها هزينه شود. اعتبار مذکور حسب وصولی‌‌ها ۱۰۰ درصد تخصيص‌ يافته و وجوه فوق به‌ عنوان درآمد شرکت ذيربط محسوب نشده و مشمول ماليات نمی‌شود".

اين اتفاق در سکوت خبری صورت گرفته است و مشترکان بدون اطلاعی از قبل با اين بند در قبوض خود مواجه شده‌اند که اين اتفاق نشان می‌دهد گرانی‌ها پشت سر هم يقه شهروندان را به بهانه‌های مختلف می‌گيرد و آن‌ها بدون هيچ اعتراضی ملزم به پرداخت قبوض هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016